Roland írta,
11 óra 55 perckor,
Motor témakörben.
A motor megvásárlása óta eltelt hetekben egy kicsit változtattuk az R6-on. A leginkább szembetûnõ módosítás, hogy a gyári idomok helyére üvegszálas, utángyártott burkolat került.


Elõször én is a Dúzs Péter által gyártott Polidom garnitúrát terveztem felapplikálni. Sajnos a hirdetésekben szereplõ telefonszámon szinte lehetetlen volt õt elérni (vagy ki volt kapcsolva, vagy nem vette fel). Alternatív úton azért mégis sikerült beszélni Péterrel, aki készségesen tájékoztatott az árakról és az elérhetõ kiegészítõkrõl (gyorszárak, plexik, ülésszivacsok, pályaidomba szerelhetõ lámpák, stb.). Mivel kicsit sokalltam az általa gyártott idomszett árát, szétnéztem a piacon. A Pascalplast nevû szlovák cégrõl már korábban is hallottam, anno az RS250 átidomozásával kapcsolatban merült fel a nevük (az Apriliára kis hazánkban senkinek nem volt sablonja egy évvel ezelõtt). Õk gyakran járnak nyílt napokra, igény szerint el is tudják hozni a megrendelt cuccost Budapestre. Látván a Polidom szintû árakat, inkább folytattam a keresgélést. Így akadtam rá a Superbike magazin mellékletében a Politech névre. Az igényesen kialakított honlapon sajnos nem voltak fotók a '04-es R6-ra való idomszettrõl, viszont a burkolatokat készítõ Szakonyi András kérésemre e-mailben pótolta ezt a hiányosságot. Az idomszett, amely tartalmazza a tankvédõt, a fejidomot (oldalidommal együtt), az alsó idomot, az elsõ sárvédõt és a farokidomot (alsó takarólappal együtt), mindössze ötven rugót kóstál. A kiszállítást - a köztünk lévõ mintegy 200 km-es távolság miatt - postai úton (utánvétellel) oldottuk meg. A tv-s doboz méretû cucc a megrendeléstõl számított harmadik héten érkezett meg, korrekt csomagolásban (a postaköltség négyezer forint volt).

A felszerelés elsõ lépéseként lebontottuk, lemostuk és elcsomagoltuk a gyári idomzatot. Ezután következett a fejidom pozícionálása. Elsõre elég pontatlannak tûnt az idom (a tükörtartó csavaroknál passzolt, alul viszont centikkel elmászott). A problémát az okozta, hogy a motor korábbi tulaja vélhetõen a Xenon beszerelésekor rosszul rögzítette vissza a fejidomtartó konzolt. Miután ezt helyreigazítottuk, az idom egész jól illeszkedett. Ezt követõen bejelöltük a furatok helyét, és ideiglenesen összeillesztettük a fejidomot az alsó burkolattal. Néhány helyen (pl. a hûtõ elõtt, az oldaldekniknél, az oldalsztendernél, a kipufogónál, stb.) ki kellett reszelni/vágni az idomból, hogy az ne dörzsölje ki a mellette lévõ fémet. A bejelölt pontokat kifúrtuk, és a munkát a farokidom rögzítésével folytattuk. A meglepõen jól passzoló (együléses) elem felhelyezése gyerekjáték volt, mindössze a nyeregrész és az alatta lévõ váz közötti rést kellett kitömni, hogy ne roppanjon meg az idom használat közben (mi kemény szivacsot alkalmaztunk erre a célra). Az farokidom alsó takarólemezét a gyári patentokkal rögzítettük. Az elsõ sárvédõn viszont a tartófüleknek nem volt megfelelõ rés kialakítva, így ezeket saját kezûleg kellett pótolni. A tankvédõt belülrõl vékony filccel béleltük ki, az eredeti fényezés megóvása érdekében.

Miután összeállt a kifúrt, feszültségmentesen összeilleszthetõ idomszett, nekiálltam finom szemcséjû dörzspapírral átcsiszolni a lefestendõ felületet. A hasidomot és az elsõ sárvédõt fekete, a többit sárga színben gyártotta le András (a megbeszéltek szerint). Több órányi csiszolás után nekiláttunk a festéshez. A fekete színû elemekkel gyorsan végeztünk, viszont a sárga színnel rengeteg problémánk adódott. Sok réteg festése és száradása után derült csak ki, hogy nem pont ez az az árnyalat, amit keresünk (ráadásul eléggé rosszul is fedi ez a típusú festék az elemek felületén lévõ egyenetlenségeket). Új színt kevertettünk, és újrakezdtük a sárga elemek fényezését. Száradás után a hatás nem maradt el, elégedetten pakoltuk össze az elkészült idomokat.

Egyelõre itt tartunk. Amint lesz idõm, elviszem a gépet a dekoroshoz, hogy feltegye a motorra az 50. évfordulós Yamaha YZF-M1 grafikákat. Persze be kell még szerezni a hiányzó alkatrészeket is: ülésszivacs, elsõ és hátsó lámpa, versenyplexi. Utcára ráadásul egy levehetõ rendszámtáblatartót is kellene fabrikálni...

A tesztút során kijött egy probléma, nevezetesen az, hogy a tankvédõ nincs megfelelõen rögzítve. Száznegyven körül már alákap a szél, és elkezdi felemelni a burkolatot. A hiba megoldására egyelõre csak tippjeim vannak (pl. kétoldalú ragasztó, rögzítés a felsõ nyíláshoz, stb.).

Összességében elégedett vagyok, nem bántam meg, hogy ezt a fajta idomszettet vásároltam meg. A konkurencia által gyártott burkolatokat használó ismerõsök elmondták, hogy nekik sem volt egyszerûbb dolguk, gyakorlatilag mindig kell egy kicsit fúrni-faragni, egyik idom sem illeszkedik tökéletesen.

A szombati nyílt nap iránt óriási az érdeklõdés, már a múlt héten elfogytak a jegyek a szezonnyitó eseményre. Mi is kint leszünk a kis sárgával, beszámoló hamarosan...



Hozzszlsok
Szakonyi András mondta [2006.03.29. 13 óra 51 perckor]:

Szia!

Teljesen jó amit írtál!

Üdv: Bandi
Milestone TV Team mondta [2006.03.29. 15 óra 04 perckor]:

Hát ha 140-nél elrepül a tankburkolat, akkor nem fog leforogni a hatodik a célegyenes végére! :)))) Persze a Milestone TV azt is megörökíti majd!
Klemm Erzsébet mondta [2011.06.18. 21 óra 03 perckor]:

Keresek a motoromra has idomot tudna valaki segíteni.Egy Honda x11 2002.évj.Köszi Böbe
Gábor mondta [2011.11.15. 11 óra 28 perckor]:

Helló!

Szakonyi András elérhetõségét meg tudnád adni?

Elõre is köszönöm!

ÜDV!
sivo gabi mondta [2014.08.10. 22 óra 04 perckor]:

Szia Kawasaki ZX10R 09 alkatrészeket keresek, jo helyen járok? pl.idom szett,stb.




Ha mondandd van...

Tagknt kell belpned ahhoz, hogy hozzszlhass a bloghoz.