Milestone.hu -
 


Roland írta,
11 óra 55 perckor,
Motor témakörben.
A motor megvásárlása óta eltelt hetekben egy kicsit változtattuk az R6-on. A leginkább szembet?n? módosítás, hogy a gyári idomok helyére üvegszálas, utángyártott burkolat került.


El?ször én is a Dúzs Péter által gyártott Polidom garnitúrát terveztem felapplikálni. Sajnos a hirdetésekben szerepl? telefonszámon szinte lehetetlen volt ?t elérni (vagy ki volt kapcsolva, vagy nem vette fel). Alternatív úton azért mégis sikerült beszélni Péterrel, aki készségesen tájékoztatott az árakról és az elérhet? kiegészít?kr?l (gyorszárak, plexik, ülésszivacsok, pályaidomba szerelhet? lámpák, stb.). Mivel kicsit sokalltam az általa gyártott idomszett árát, szétnéztem a piacon. A Pascalplast nev? szlovák cégr?l már korábban is hallottam, anno az RS250 átidomozásával kapcsolatban merült fel a nevük (az Apriliára kis hazánkban senkinek nem volt sablonja egy évvel ezel?tt). ?k gyakran járnak nyílt napokra, igény szerint el is tudják hozni a megrendelt cuccost Budapestre. Látván a Polidom szint? árakat, inkább folytattam a keresgélést. Így akadtam rá a Superbike magazin mellékletében a Politech névre. Az igényesen kialakított honlapon sajnos nem voltak fotók a '04-es R6-ra való idomszettr?l, viszont a burkolatokat készít? Szakonyi András kérésemre e-mailben pótolta ezt a hiányosságot. Az idomszett, amely tartalmazza a tankvéd?t, a fejidomot (oldalidommal együtt), az alsó idomot, az els? sárvéd?t és a farokidomot (alsó takarólappal együtt), mindössze ötven rugót kóstál. A kiszállítást - a köztünk lév? mintegy 200 km-es távolság miatt - postai úton (utánvétellel) oldottuk meg. A tv-s doboz méret? cucc a megrendelést?l számított harmadik héten érkezett meg, korrekt csomagolásban (a postaköltség négyezer forint volt).

A felszerelés els? lépéseként lebontottuk, lemostuk és elcsomagoltuk a gyári idomzatot. Ezután következett a fejidom pozícionálása. Els?re elég pontatlannak t?nt az idom (a tükörtartó csavaroknál passzolt, alul viszont centikkel elmászott). A problémát az okozta, hogy a motor korábbi tulaja vélhet?en a Xenon beszerelésekor rosszul rögzítette vissza a fejidomtartó konzolt. Miután ezt helyreigazítottuk, az idom egész jól illeszkedett. Ezt követ?en bejelöltük a furatok helyét, és ideiglenesen összeillesztettük a fejidomot az alsó burkolattal. Néhány helyen (pl. a h?t? el?tt, az oldaldekniknél, az oldalsztendernél, a kipufogónál, stb.) ki kellett reszelni/vágni az idomból, hogy az ne dörzsölje ki a mellette lév? fémet. A bejelölt pontokat kifúrtuk, és a munkát a farokidom rögzítésével folytattuk. A meglep?en jól passzoló (együléses) elem felhelyezése gyerekjáték volt, mindössze a nyeregrész és az alatta lév? váz közötti rést kellett kitömni, hogy ne roppanjon meg az idom használat közben (mi kemény szivacsot alkalmaztunk erre a célra). Az farokidom alsó takarólemezét a gyári patentokkal rögzítettük. Az els? sárvéd?n viszont a tartófüleknek nem volt megfelel? rés kialakítva, így ezeket saját kez?leg kellett pótolni. A tankvéd?t belülr?l vékony filccel béleltük ki, az eredeti fényezés megóvása érdekében.

Miután összeállt a kifúrt, feszültségmentesen összeilleszthet? idomszett, nekiálltam finom szemcséj? dörzspapírral átcsiszolni a lefestend? felületet. A hasidomot és az els? sárvéd?t fekete, a többit sárga színben gyártotta le András (a megbeszéltek szerint). Több órányi csiszolás után nekiláttunk a festéshez. A fekete szín? elemekkel gyorsan végeztünk, viszont a sárga színnel rengeteg problémánk adódott. Sok réteg festése és száradása után derült csak ki, hogy nem pont ez az az árnyalat, amit keresünk (ráadásul eléggé rosszul is fedi ez a típusú festék az elemek felületén lév? egyenetlenségeket). Új színt kevertettünk, és újrakezdtük a sárga elemek fényezését. Száradás után a hatás nem maradt el, elégedetten pakoltuk össze az elkészült idomokat.

Egyel?re itt tartunk. Amint lesz id?m, elviszem a gépet a dekoroshoz, hogy feltegye a motorra az 50. évfordulós Yamaha YZF-M1 grafikákat. Persze be kell még szerezni a hiányzó alkatrészeket is: ülésszivacs, els? és hátsó lámpa, versenyplexi. Utcára ráadásul egy levehet? rendszámtáblatartót is kellene fabrikálni...

A tesztút során kijött egy probléma, nevezetesen az, hogy a tankvéd? nincs megfelel?en rögzítve. Száznegyven körül már alákap a szél, és elkezdi felemelni a burkolatot. A hiba megoldására egyel?re csak tippjeim vannak (pl. kétoldalú ragasztó, rögzítés a fels? nyíláshoz, stb.).

Összességében elégedett vagyok, nem bántam meg, hogy ezt a fajta idomszettet vásároltam meg. A konkurencia által gyártott burkolatokat használó ismer?sök elmondták, hogy nekik sem volt egyszer?bb dolguk, gyakorlatilag mindig kell egy kicsit fúrni-faragni, egyik idom sem illeszkedik tökéletesen.

A szombati nyílt nap iránt óriási az érdekl?dés, már a múlt héten elfogytak a jegyek a szezonnyitó eseményre. Mi is kint leszünk a kis sárgával, beszámoló hamarosan...



Hozzászólások
mondta [2006.03.29. 13 óra 51 perckor]:

Szia!

Teljesen jó amit írtál!

Üdv: Bandi
Milestone TV Team mondta [2006.03.29. 15 óra 04 perckor]:

Hát ha 140-nél elrepül a tankburkolat, akkor nem fog leforogni a hatodik a célegyenes végére! :)))) Persze a Milestone TV azt is megörökíti majd!
mondta [2011.06.18. 21 óra 03 perckor]:

Keresek a motoromra has idomot tudna valaki segíteni.Egy Honda x11 2002.évj.Köszi Böbe
mondta [2011.11.15. 11 óra 28 perckor]:

Helló!

Szakonyi András elérhet?ségét meg tudnád adni?

El?re is köszönöm!

ÜDV!
sivo gabi mondta [2014.08.10. 22 óra 04 perckor]:

Szia Kawasaki ZX10R 09 alkatrészeket keresek, jo helyen járok? pl.idom szett,stb.




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.