Roland írta,
11 óra 55 perckor,
Motor témakörben.
A motor megvásárlása óta eltelt hetekben egy kicsit változtattuk az R6-on. A leginkább szembetűnő módosítás, hogy a gyári idomok helyére üvegszálas, utángyártott burkolat került.


Először én is a Dúzs Péter által gyártott Polidom garnitúrát terveztem felapplikálni. Sajnos a hirdetésekben szereplő telefonszámon szinte lehetetlen volt őt elérni (vagy ki volt kapcsolva, vagy nem vette fel). Alternatív úton azért mégis sikerült beszélni Péterrel, aki készségesen tájékoztatott az árakról és az elérhető kiegészítőkről (gyorszárak, plexik, ülésszivacsok, pályaidomba szerelhető lámpák, stb.). Mivel kicsit sokalltam az általa gyártott idomszett árát, szétnéztem a piacon. A Pascalplast nevű szlovák cégről már korábban is hallottam, anno az RS250 átidomozásával kapcsolatban merült fel a nevük (az Apriliára kis hazánkban senkinek nem volt sablonja egy évvel ezelőtt). ők gyakran járnak nyílt napokra, igény szerint el is tudják hozni a megrendelt cuccost Budapestre. Látván a Polidom szintű árakat, inkább folytattam a keresgélést. Így akadtam rá a Superbike magazin mellékletében a Politech névre. Az igényesen kialakított honlapon sajnos nem voltak fotók a '04-es R6-ra való idomszettről, viszont a burkolatokat készítő Szakonyi András kérésemre e-mailben pótolta ezt a hiányosságot. Az idomszett, amely tartalmazza a tankvédőt, a fejidomot (oldalidommal együtt), az alsó idomot, az első sárvédőt és a farokidomot (alsó takarólappal együtt), mindössze ötven rugót kóstál. A kiszállítást - a köztünk lévő mintegy 200 km-es távolság miatt - postai úton (utánvétellel) oldottuk meg. A tv-s doboz méretű cucc a megrendeléstől számított harmadik héten érkezett meg, korrekt csomagolásban (a postaköltség négyezer forint volt).

A felszerelés első lépéseként lebontottuk, lemostuk és elcsomagoltuk a gyári idomzatot. Ezután következett a fejidom pozícionálása. Elsőre elég pontatlannak tűnt az idom (a tükörtartó csavaroknál passzolt, alul viszont centikkel elmászott). A problémát az okozta, hogy a motor korábbi tulaja vélhetően a Xenon beszerelésekor rosszul rögzítette vissza a fejidomtartó konzolt. Miután ezt helyreigazítottuk, az idom egész jól illeszkedett. Ezt követően bejelöltük a furatok helyét, és ideiglenesen összeillesztettük a fejidomot az alsó burkolattal. Néhány helyen (pl. a hűtő előtt, az oldaldekniknél, az oldalsztendernél, a kipufogónál, stb.) ki kellett reszelni/vágni az idomból, hogy az ne dörzsölje ki a mellette lévő fémet. A bejelölt pontokat kifúrtuk, és a munkát a farokidom rögzítésével folytattuk. A meglepően jól passzoló (együléses) elem felhelyezése gyerekjáték volt, mindössze a nyeregrész és az alatta lévő váz közötti rést kellett kitömni, hogy ne roppanjon meg az idom használat közben (mi kemény szivacsot alkalmaztunk erre a célra). Az farokidom alsó takarólemezét a gyári patentokkal rögzítettük. Az első sárvédőn viszont a tartófüleknek nem volt megfelelő rés kialakítva, így ezeket saját kezűleg kellett pótolni. A tankvédőt belülről vékony filccel béleltük ki, az eredeti fényezés megóvása érdekében.

Miután összeállt a kifúrt, feszültségmentesen összeilleszthető idomszett, nekiálltam finom szemcséjű dörzspapírral átcsiszolni a lefestendő felületet. A hasidomot és az első sárvédőt fekete, a többit sárga színben gyártotta le András (a megbeszéltek szerint). Több órányi csiszolás után nekiláttunk a festéshez. A fekete színű elemekkel gyorsan végeztünk, viszont a sárga színnel rengeteg problémánk adódott. Sok réteg festése és száradása után derült csak ki, hogy nem pont ez az az árnyalat, amit keresünk (ráadásul eléggé rosszul is fedi ez a típusú festék az elemek felületén lévő egyenetlenségeket). Új színt kevertettünk, és újrakezdtük a sárga elemek fényezését. Száradás után a hatás nem maradt el, elégedetten pakoltuk össze az elkészült idomokat.

Egyelőre itt tartunk. Amint lesz időm, elviszem a gépet a dekoroshoz, hogy feltegye a motorra az 50. évfordulós Yamaha YZF-M1 grafikákat. Persze be kell még szerezni a hiányzó alkatrészeket is: ülésszivacs, első és hátsó lámpa, versenyplexi. Utcára ráadásul egy levehető rendszámtáblatartót is kellene fabrikálni...

A tesztút során kijött egy probléma, nevezetesen az, hogy a tankvédő nincs megfelelően rögzítve. Száznegyven körül már alákap a szél, és elkezdi felemelni a burkolatot. A hiba megoldására egyelőre csak tippjeim vannak (pl. kétoldalú ragasztó, rögzítés a felső nyíláshoz, stb.).

Összességében elégedett vagyok, nem bántam meg, hogy ezt a fajta idomszettet vásároltam meg. A konkurencia által gyártott burkolatokat használó ismerősök elmondták, hogy nekik sem volt egyszerűbb dolguk, gyakorlatilag mindig kell egy kicsit fúrni-faragni, egyik idom sem illeszkedik tökéletesen.

A szombati nyílt nap iránt óriási az érdeklődés, már a múlt héten elfogytak a jegyek a szezonnyitó eseményre. Mi is kint leszünk a kis sárgával, beszámoló hamarosan...



Hozzászólások
Szakonyi András mondta [2006.03.29. 13 óra 51 perckor]:

Szia!

Teljesen jó amit írtál!

Üdv: Bandi
Milestone TV Team mondta [2006.03.29. 15 óra 04 perckor]:

Hát ha 140-nél elrepül a tankburkolat, akkor nem fog leforogni a hatodik a célegyenes végére! :)))) Persze a Milestone TV azt is megörökíti majd!
Klemm Erzsébet mondta [2011.06.18. 21 óra 03 perckor]:

Keresek a motoromra has idomot tudna valaki segíteni.Egy Honda x11 2002.évj.Köszi Böbe
Gábor mondta [2011.11.15. 11 óra 28 perckor]:

Helló!

Szakonyi András elérhetőségét meg tudnád adni?

Előre is köszönöm!

ÜDV!
sivo gabi mondta [2014.08.10. 22 óra 04 perckor]:

Szia Kawasaki ZX10R 09 alkatrészeket keresek, jo helyen járok? pl.idom szett,stb.




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.