Milestone.hu - "Csak egy sima high side volt"
 


Roland írta,
13 óra 16 perckor,
Lekváros bukta témakörben.
Átgurultunk hát a sorompón (szokásos biccentés a biztonsági őrnek), majd megcéloztuk a BR irodát jegyvásárlás miatt. A parkolóban Kovaxék a megbeszéltek szerint kamerával felszerelkezve már vártak ránk. Két apropója is volt a nyílt nap megörökítésének: egyrészt Attilának ez volt az első pályázása, másrészt nekem ez volt az első lehetőségem, hogy térdkoptatós ruhában a korábbiaknál valamivel jobb köridőt motorozhassak. A jegyvásárlási procedúrán gyorsan túlestünk, a matricák felragasztása közben pedig röviden átismételtük a legfontosabb tudnivalókat. Megegyeztünk, hogy húsz perc után lejövünk a pályáról, és megbeszéljük a tapasztalatokat.

Végiggurultunk a boxutcán, Gyula bá' jóváhagyását követően pedig óvatosan felcsorogtunk a pályára. Azt terveztük, hogy az első körökben együtt megyünk, így talán könnyebb lesz Attilának megszokni a pályát. Sajnos ez az elgondolás nem vált be, már az első körben szétszakadtunk. Ennek két nagyon egyszerű oka volt. Egyrészt Attila sokat nézte a tükröt, és igyekezett mindenkit elengedni. A "nehogy útban legyek valakinek" gondolkodás tipikus hiba, én is beleestem annak idején. Idővel persze le lehet vetkőzni ezt, de elsőre keveseknek sikerül. Másrészt, én csak kis mértékben mertem visszavenni a tempóból, ugyanis a pályán gyakran előforduló, főleg a motorosok tudásának különbözőségéből adódó sebességkülönbségben én jelentős veszélyforrást látok. Egy lassabb motorosra a frászt lehet hozni azzal, hogy valaki elrongyol mellette féktávon 100 km/h-val gyorsabban. A jobb köridőket motorozók számára pedig szinte álló tárgyként hat egy-egy lassabb motoros a pályán. A kockázatot minimalizálandó, én igyekeztem nem álló tárgyként hatni a pályán, ami viszont azt eredményezte, hogy jelentősen eltávolodtunk egymástól. Amikor ezt érzékeltem, kijöttem a boxutcába, hogy Attila a célegyenesben újra elém kerüljön. Ez rendben meg is történt, de pár kanyar után ismét szétszakadtunk. Ekkor azt gondoltam, hogy az első körökben ezt nem érdemes erőltetni, majd a későbbiekben motorozunk együtt.

Elkezdtem hát a saját tempómat menni. Kanyarról-kanyarra haladva egyre jobban éreztem a gépet, először a jobb, majd a bal oldali térdkoptató is közelebbi kapcsolatba került az aszfalttal. Nyoma sem volt a korábban jelentkező sodródásnak, éreztem, hogy süt a nap, meleg az aszfalt, és jól tapadnak a gumik. Egy-két külső íven kikerülés, meg rövid féktáv hatására felpörgetett hangulatban érkeztem - nyakamon egy kék gixxerrel - a cél előtti visszafordítóhoz. Mivel ezt a bal kanyart kicsit szélesre vettem, a Suzukis srác a kigyorsítás során nekem balról el tudott menni. Láttam viszont, hogy a célra fordító jobbosban erőset és korán fékez. Mivel ez a kanyar igen széles, és relatíve jó az aszfalt minősége, fék nélkül is be lehet tenni a mocit a kanyarba (persze ehhez az kell, hogy a balos utáni kigyorsítás finomabb legyen). Többször gyakoroltam már ezt a trükköt, és úgy láttam, hogy itt a "gömbölyű motorozás" kifizetődőbb az izzadtságszagú "nagy gáz - nagy fék" módszernél. Mivel a srác erőset fékezett, a kanyar bejáratához már együtt érkeztünk. Én fordultam a belső íven, ő a külsőn, térd végig a földön, így utaztunk egészen a kanyar közepéig, ahol utolértünk egy lassabb srácot. A gixxernek nem volt menekülési lehetősége (balra fű, jobbról én, előtte motoros), tehát elcsukta a gázt. Sajnos az én ívem sem volt tiszta, ezért hoztam egy igen rossz döntést. Azt terveztem, hogy még mélyebbre döntöm a motort, és a kigyorsításnál szűken elmegyek mellette. Na ebből csak a mélyre döntés jött össze, a gáz rányitásakor a hátsó Pilot Power azonnal megadta magát. Innentől az emlékek inkább álló-, mintsem mozgóképekben maradtak meg. Arra még tisztán emlékszem, hogy felbőg a motor, kimegy a segge, és én ösztönösen elveszem a gázt. A következő képen már a levegőben vagyok, mintegy másfél méter magasan, tigrisbukfenc jellegű pozitúrában. Ezután egy hatalmas ütést éreztem a mellkasomban (ekkor érhettem földet), és arra gondoltam: bázz, ez már nem játék. Utána jött a pörgés-forgás, a jobb fülemmel tisztán hallottam, ahogyan a bukósisak karcolódik az aszfalton, láttam a kanyart, meg a két fékező motorost, ahogyan szépen jobbról kikerülnek, és láttam, ahogyan a Yamahám a jobb oldalán fekve a célvonal irányába távolodik...

Tudom, Szabó Attila megmondta, hogy a gumis részét kell az aszfalton tartani...



Hozzászólások
Kovax, a kamerás mondta [2006.05.11. 21 óra 48 perckor]:

(Kovax naplójából)...közben a sikánnál:
"Na, minden oké, kamera belőve, még ezt a fránya állványt is sikerült addig "masszírozni" - pályafutása során először -, hogy végül tökéletesen vízszintben legyen. Kíváncsi vagyok hogyan mutat majd ebben a fordulóban a sárga Yamaha Setével a nyergében, mert itt még nem csináltam korábban felvételeket. Most meg mi ez a hülyeség a piros zászlóval? Úgy tudtam a nagy esti motorozásnál nincsen szünet...(kb. húsz perc múlva) Na jönnek már, igeeeen, felvétel:indul!Egy, kettő, három, áááá, ezek még csak felvezető körök, mindegy, addig megnézem miként tudom lekövetni a mozgást. De hol vannak Setéék? Biztos pofáznak még a boxban...jellemző...kirendelik a kamerást, aztán limbóznak a boxutcában...dilettánsok! A telefonját persze nem veszi fel. Most meg az enyém csörög...Attila hívott, a piros zászló Roland lekváros buktája volt a célegyenesre ráfordítóban. Bassza meg, irány a kórház. Most is óvatosan, de türelmetlenül és nyugtalanul vezetek a szervízúton. Zola mellettem, mindketten tanácstalanok vagyunk, nem igazán tudunk mit kezdeni a helyzettel. A Ring kórháza előtt Attila, a fűben egy pár gyűrött, belül véres csizma, némileg ledarált sisak, és néhány törött motoralkatrész. A Yamahát nem látom. És ekkor Attila belekezd:..."
G. mondta [2006.05.11. 22 óra 10 perckor]:

Megbízható forrásból úgy hallottam, hogy egy titokzatos srác is írt ide egy cikket (talán ékezetek nélkül?). Azt mikor publikálod?
Attila (A gsx1.4) mondta [2006.05.12. 8 óra 26 perckor]:

Vazze, Gyerekek, ez egészen izgalmasan van előadva! :-) Tisztára élvezem és dideregve várom a folytatást (bár ott voltam, de így sokkal érdekfeszítőbb)!
U.i.: ha Roland megint áttolatja velem a tonnás GSX-et a hídon, én küldöm vissza a kórházba!! :-)
Roland mondta [2006.05.12. 11 óra 19 perckor]:

"Állítólag már elindult a kamion, ami a titokzatos srác cikkét szállítja. Tuti, hogy jövő hét keddre ideér! Hogy ez hány százalék? Figyelj, ezt most nem tudom neked megmondani, mert vannak nálam, de majd küldök sms-t, én addig innen úgysem megyek haza..." :)
Attila (A gsx1.4) mondta [2006.05.12. 12 óra 42 perckor]:

Klasszikust idézve: "a feladat még nincs befejezve, de már majdnem elkezdtem"
La Banca von Schweiz mondta [2006.05.12. 13 óra 55 perckor]:

Én meg megbízható forrásból vmi kamionstopról hallottam, ami miatt nem érkezett meg...De hogy egy divatújságírónak miért kell külföldről cikket hozatni, és miért nem jó az itthoni CB400-s verzió, azt senki nem érti..
Roland mondta [2006.05.12. 15 óra 21 perckor]:

Ismáel testvér, miért kellett ennyire odaszúrni? Tudod, hogy mit mond a Biblia a haragtartásról... Ugye nem a délelőtti G-s csalódottság mondatta ezt veled? :)




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.