Milestone.hu -
 


Roland írta,
23 óra 54 perckor,
Túrázás témakörben.
Ez volt az "els? napos hétvége" ebben az évben. Két nap alatt mentem kétszázhúsz kilométert, nagy részét nedves, hideg aszfalton. Nem emlékszem, hogy rövidke motoros pályafutásom során valaha is ilyen jót motoroztam volna január els? napjaiban.

Szombaton délel?tt még félálomban voltam, amikor Kovax hívott telefonon. Aziránt érdekl?dött, hogy van-e kedvem egy TESCO-körhöz (Orczy tér - M5 kivezet?) ezen a napos délel?ttön. Kis gondolkodás után persze igent mondtam. A rövid fordulóból aztán hosszabb csatangolás lett, csizmavásárlási szándékkal több boltot is meglátogattunk. Megfelel? lábbelit egyel?re nem találtam (a bal bokám miatt ez különösen érzékeny terület), viszont sikerült a márka-, és típusválaszték rengetegében kicsit el?bbre haladni. A napos, ámde hideg id?járás ellenére élmény volt egy hónap kihagyás után újra motorozni, délután kett? körül vigyorogva állítottuk le a gépeket a garázs el?tt.

Vasárnap délre is megbeszéltünk egy fordulót, immáron Domán "GSX 1.4" Attilával. Dobogók? felé indultunk, ám látva a Szentendre felett gyülekez? felh?ket, délnek vettük az irányt. Az Árpád híd budai hídf?jénél lév? hosszú jobbosban a motor er?s kígyózással tudatta velem, hogy az els? keréken feszül? Pilot Sport igencsak trapézra van kopva, ideje lenne lecserélni. Felmentünk a Normafához, hogy átvágva a hegyen eljussunk a Budai-hegység túloldalán lév? falvakhoz. A kirándulók tömege a hegytet?n er?s rend?ri jelenlétet eredményezett, ami meghiúsította eredeti tervünket (csak BKV, taxi és kerékpár részére engedélyezett az áthajtás ilyenkor). Próbáltuk délnek kerülni, de egy id? után szó szerint elfogyott az aszfaltozott erdei út alólunk. Egészen a BAH csomópontig motoroztunk vissza, hogy aztán Budaörs elhagyásával Biatorbágyra jussunk. Az ottani étteremben jóllakattuk a már korgó bend?ket (részemr?l babgulyás és hagymás rostélyos volt, mindkett? átlagos min?ségben tálalva).


Már épp indulni készültünk, amikor Zolától érkezett a telefon: ? is kihozta a darazsat, hogy lemenjen Örkénybe támasztani a kerítést és ellesni a legújabb 2007-es technikákat. Mivel mi késésben voltunk, Attilával kicsit meghúztuk a hazautat (M1, M0, M5, Ecser), és a traffipaxok erdejében - itt-ott kicsit átlépve a megengedett sebességi korlátokat - elértük a Domán rezidenciát. Egy üres szakaszon alaposan ki lett szell?ztetve az R6 blokkja: az elöl egyel kisebb fogaskerék miatt a kijelz? itt a 267 km/h értéket rajzolta ki a valós 230-240 km/h helyett (hatodikban, tizennégyezres fordulat mellett). Ennél gyorsabban motoron korábban még soha nem mentem, és a közeljöv?ben nem is szándékozok. Rövid vendégeskedés után a garázs felé vettem az utam, de így is sötétben és meglehet?sen hidegben érkeztem meg úticélomhoz. A hideg, ámde napos id?járás okozta boldogságot csak az R6 billeg?s eleje tudta aznap beárnyékolni. Ezt a jelenséget azonban egy jó sportgumival hamarosan orvosolni fogom.

Az elmúlt két nap alatt az R6-hoz f?z?d? viszonyom pozitív irányba változott, de ez nem a motornak köszönhet?. A legutolsó, novemberi gurulásunk során ugyanis gyógyulgató bokámnak még kényelmetlen és fárasztó volt a Yamaha lábtartói által kínált testhelyzet. Pedig az R6 üléspozícióját a balesetem el?tt kimondottan szerettem, még hosszabb túrák során sem éreztem fárasztónak. A bukta utáni els? kanyargások viszont majdhogynem kínszenvedéssel jártak húsz-harminc kilométer után. Ekkor még h?n szeretett Yamahám eladásán is gondolkodtam, és b?szen kerestem az utódot valamilyen naked bike, vagy túramotor képében. Azonban az eltelt egy-másfél hónap alatt a bokám meglehet?sen sokat er?södött, a korábbi tompa fájások elmúltak, és így a motorozás is szépen könnyedebbé vált. Ez a hétvége újra er?t adott, és már nem is akarom mindenáron eladni a masinát. A ringes bukta után egyébként teljesen rendbe tettem a gépet: gyári új lábtartót, kormánycsutkát, fékkart, plexit és oldaldeknit kapott az R6, valamint visszakerült a motorra a gondosan félretett gyári idomzat is. Szerencsére a gép csak csúszott, ezért sem a futóm?ben, sem a motorban, sem a vázban nem tett kárt a vezet?i hiba. Ha esetleg tavasszal mégis túl fogok adni a motoron, akkor az a kétszemélyes túrázás iránti vágy miatt lesz. Sajnos ezen a gépen utassal gurulni mindkét félnek csak kínszenvedés.



Hozzászólások
mondta [2007.01.08. 15 óra 57 perckor]:

Azért azt ugye nem kell mondani, hogy én nem kerítést támasztani szeretek Örkénybe menni, de amíg a körülmények ilyen távol vannak az ideálistól (poros aszfalt, 6-8 fokos h?mérséklet, és az éppen köröz? motorosok igen negatív véleménye) addig szerintem nem kell eröltetni.

Élj ma, motorozz holnap...




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.