2007.01.11. Csábítás

Roland írta,
14 óra 12 perckor,
Motor témakörben.
Nemrég ugye ott tartottunk, hogy keresgéltem az R6 utódját. A potenciális jelöltekrõl össze is dobtam egy táblázatot, feltüntetve a leginkább fontos szempontokat. Nézzük szépen sorjában.

Kattints a képre!

A befutóra nálam leginkább esélyes paripa, a Kawasaki Z750 szerepel az elsõ helyen. Bár nem tudni még a pontos listaárat, a kereskedõk nem sokkal kétmillió forint fölé becslik az összeget. A relatíve olcsó, kiváló ár-érték aránnyal büszkélkedhetõ gép az ígéretek szerint átdolgozott motorkarakterisztikával, kevesebb rezonanciával és fordított elsõ villával érkezik a szalonokba március környékén. Ráadásul a korábbi modell volt az elsõ olyan motor számomra, amelyre ráülve azt éreztem, hogy ezt mintha rám öntötték volna. Az új modellen változtattak valamelyest az üléspozíción, állítólag a sportosabb irányba. A méregzsák fogyasztása lime zöld, vagy fekete színben ajánlott. Beharangozó videó itt (2:14, 5.3 MB).

Baráti árkategóriában itt van még az Aprilia Shiver, amely április-május környékén lesz elõször elérhetõ. Csábító karakter, vonzó teljesítményadatok, ride-by-wire rendszer, radiális fék, fordított villa, alacsony tömeg, ugyanakkor elsõ sorozat, gondolom tele szériahibákkal. Képeken tetszik, kíváncsian várom a próbakör tapasztalatait.

A 2007-es Kawasaki Z1000 listaárát a reklámfilmmel (1:09, 2.7 MB) ellentétben egyelõre nem tették publikussá. Tetszik a motor, de a becsült közel egymilliós árkülönbözet a Z750-hez képest nem tartogat ilyen arányú értéktöbbletet számomra. Ha már ennyit áldoznék egy naked bike-ra, inkább egy Yamaha FZ-1 N mellett tenném le a voksom. Gyönyörû, robusztus masina, felszerelve minden szükséges földi jóval. Egyedül a motorban lapuló százötven paci tûnik soknak, az R1-bõl származó blokk karakterisztikája nekem már túl szilaj. Igazi teljesítményorientált naked bike, a nyílt napokon slick gumikkal szerelt változataik okozhatnak meglepetéseket a hozzám hasonló zöldfülû sportmotorosoknak. Amint az a reklámfilmbõl (2:01, 5.5 MB) kiderül, sárgában is kapható.

Fotókon imádtam, viszont életnagyságban már kevésbé tetszett a Triumph Speed Triple. A háromhengeres angol telivér motorja ötvözi a nyomatékos kéthengeresek elõnyeit a sornégyesek sportosságával. A számomra túlságosan streetfighter masina minimális hátsó üléssel, ugyanakkor imádnivaló blokkal, futómûvel és szerény exkluzivitással rendelkezik. Ára valamelyest hullámzik: pár hete még a táblázatban szereplõ 3,2 mFt volt a listaár, 2007 elsõ napjaiban ez lement 3,0 mFt alá.

MV Agusta Brutale 910. Az Isten. Egy képzõmûvészeti remekmû, csoda, a legszebb vonalak, amelyet ember valaha alkotott. Kerekek, amelyeket nem lehet már tökéletesebbre rajzolni. Páratlan összhang az alkotóelemek között. Technikai csemegék (50mm-es fordított villa), ideális café racer. Mindez persze horror áron. Egyszer még lesz egy ilyen motorom.



Hozzszlsok
Z(n)aked mondta [2007.01.11. 15 óra 54 perckor]:

Na látod, csak hogy jó útra tértél Csillagom, ez a beszéd: less is more, go naked...




Ha mondandd van...

Tagknt kell belpned ahhoz, hogy hozzszlhass a bloghoz.