A szombati futamnak két tanulsága volt számomra.
Els? tanulság, hogy Rossi fényévekkel rövidebbet tud fékezni, mint Pedrosa. Ez azért fontos, mert az elkövetkezend? futamokon ez a két srác nagy valószín?séggel ott fog menni az elejében, és ilyen esetekben így nem kérdéses a befutó. Érdekes lehet még kielemezni a Brake / Throttle grafikonokat a felvételeken. Jól látszik, hogy Casey mennyire nagyokat fékez a kanyarbemeneteknél (talán ezért is ment el nála sokszor a motor eleje az el?z? szezonban), Rossi viszont alig nyúl a fékkarhoz. Gázadásnál szintén hasonló a helyzet: Casey sokkal korábban és nagyobb mértékben nyitja rá a tüzet a kigyorsítások során. Rossi tehát kevésbé szögletesen, inkább gömböly?en motorozik. Vajon ez a stílus jobban illik a 800 köbcentis motorokhoz (tehát Rossinak van egyfajta el?nye emiatt Stonerrel szemben)? Vagy inkább csak a Ducati nyers jellege kívánja meg Caseyt?l a "nagy gáz - nagy fék" stílust? Nem tudom a választ.
Második tanulság, hogy Talma a legjobb pilóta ma a 125-ben (ahogyan azt Talma faterja is - minden objektivitást nélkülözve - elmondta a kiállításon múlt héten). Már csak az a kérdés, hogy Budur Gabi jövendölése valóra válik-e? ? ugyanis azt vallja, hogy spanyol csapatnál, spanyol szponzorokkal nem lehet világbajnok a magyar pilóta. Egyszer?en azért, mert ilyen a sportpolitika. Én azt mondom, hogy várjuk meg a szezon végét. Bízom abban, hogy Talma a technikás (kevésbé gyors) pályákon tud majd gy?zni az esetleg er?sebb motorokkal rajthoz álló csapattársak / versenyz?k ellen.
Amúgy Hayden (le)szereplése meglepetés volt számomra, míg Stoner szárnyalására valami miatt számítottam. Küldtem is egy sms-t Kovaxnak pénteken, hogy "Holnap Stoner odabasz". Bármennyire is fájt a látvány szombaton a Vale-drukkernek, nekem lett igazam. Tegyük azért hozzá, hogy pusztán a motorer? hiánya miatt bukta el Rossi a nyitófutamot, Stoner azért még nem n?tt túl a Doktor tehetségén. Izgalmas idénynek nézünk elébe.