Milestone.hu -
 


Roland írta,
16 óra 39 perckor,
Ring témakörben.
A szombati futamnak két tanulsága volt számomra.

Els? tanulság, hogy Rossi fényévekkel rövidebbet tud fékezni, mint Pedrosa. Ez azért fontos, mert az elkövetkezend? futamokon ez a két srác nagy valószín?séggel ott fog menni az elejében, és ilyen esetekben így nem kérdéses a befutó. Érdekes lehet még kielemezni a Brake / Throttle grafikonokat a felvételeken. Jól látszik, hogy Casey mennyire nagyokat fékez a kanyarbemeneteknél (talán ezért is ment el nála sokszor a motor eleje az el?z? szezonban), Rossi viszont alig nyúl a fékkarhoz. Gázadásnál szintén hasonló a helyzet: Casey sokkal korábban és nagyobb mértékben nyitja rá a tüzet a kigyorsítások során. Rossi tehát kevésbé szögletesen, inkább gömböly?en motorozik. Vajon ez a stílus jobban illik a 800 köbcentis motorokhoz (tehát Rossinak van egyfajta el?nye emiatt Stonerrel szemben)? Vagy inkább csak a Ducati nyers jellege kívánja meg Caseyt?l a "nagy gáz - nagy fék" stílust? Nem tudom a választ.

Második tanulság, hogy Talma a legjobb pilóta ma a 125-ben (ahogyan azt Talma faterja is - minden objektivitást nélkülözve - elmondta a kiállításon múlt héten). Már csak az a kérdés, hogy Budur Gabi jövendölése valóra válik-e? ? ugyanis azt vallja, hogy spanyol csapatnál, spanyol szponzorokkal nem lehet világbajnok a magyar pilóta. Egyszer?en azért, mert ilyen a sportpolitika. Én azt mondom, hogy várjuk meg a szezon végét. Bízom abban, hogy Talma a technikás (kevésbé gyors) pályákon tud majd gy?zni az esetleg er?sebb motorokkal rajthoz álló csapattársak / versenyz?k ellen.

Amúgy Hayden (le)szereplése meglepetés volt számomra, míg Stoner szárnyalására valami miatt számítottam. Küldtem is egy sms-t Kovaxnak pénteken, hogy "Holnap Stoner odabasz". Bármennyire is fájt a látvány szombaton a Vale-drukkernek, nekem lett igazam. Tegyük azért hozzá, hogy pusztán a motorer? hiánya miatt bukta el Rossi a nyitófutamot, Stoner azért még nem n?tt túl a Doktor tehetségén. Izgalmas idénynek nézünk elébe.



Hozzászólások
Kovax, a Vale drukker mondta [2007.03.12. 22 óra 02 perckor]:

Én is megjegyeztem pár frankó eseményt a hétvégér?l:
1. Amikor Faubel a QP2 végén a boxban nézi a képerny?t, és az utolsó pillanatban Talma megfutja a leggyorsabb kört. Ekkor ezt mondta a spanyol arca: B.szd meg Talma, holnap úgyis az én motorom lesz a jobb, és simán elpicsázlak!
2. Faubel a versenyen 6 körrel a vége el?tt elengedi Talmát, és utána játszik vele, mint macska az egérrel. A célegyenesben szélárnyokon simán meg tudná el?zni, de inkább kihajol a plexi mögül, és csak utazik a melegszélben.
3. Pedrosa esése a warm-up-on nagyon mókás volt. Azt hiszem pont Rossi húzott el mellette egy kicsit rá is borítva, erre a kis spanyol alól kihullik a motor. Tisztára, mint egy rajzfilmben!
4. Ahogy egy fórumon is olvastam, a Ducati és a Honda úgy kerülte ki Rossi Yamaháját a célegyenesben, mint egy pocsolyát. Nagyon találó.
5. Err?l jut eszembe, Várhegyi az Eurosporton épp azt ecsetelte, hogy Rossi a pálya kanyargós részén behozza a célegyenesben összeszedett hátrányt, majd frappánsan lezárta az elmélkedést: De hiába, mert a vége egyenes!
6. Miel?tt Pedrosa leszakadt az els? kett?r?l, bemutatták neki táblán, hogy G4 MODE. Ez vajon mit jelenthetett?
7. És végül Elias: ahogy megfogta a motort a célegyenes végén egy elkottázott féktáv után, az valami zseniális volt.




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.