Roland írta,
16 óra 39 perckor,
Ring témakörben.
A szombati futamnak két tanulsága volt számomra.

Elsõ tanulság, hogy Rossi fényévekkel rövidebbet tud fékezni, mint Pedrosa. Ez azért fontos, mert az elkövetkezendõ futamokon ez a két srác nagy valószínûséggel ott fog menni az elejében, és ilyen esetekben így nem kérdéses a befutó. Érdekes lehet még kielemezni a Brake / Throttle grafikonokat a felvételeken. Jól látszik, hogy Casey mennyire nagyokat fékez a kanyarbemeneteknél (talán ezért is ment el nála sokszor a motor eleje az elõzõ szezonban), Rossi viszont alig nyúl a fékkarhoz. Gázadásnál szintén hasonló a helyzet: Casey sokkal korábban és nagyobb mértékben nyitja rá a tüzet a kigyorsítások során. Rossi tehát kevésbé szögletesen, inkább gömbölyûen motorozik. Vajon ez a stílus jobban illik a 800 köbcentis motorokhoz (tehát Rossinak van egyfajta elõnye emiatt Stonerrel szemben)? Vagy inkább csak a Ducati nyers jellege kívánja meg Caseytõl a "nagy gáz - nagy fék" stílust? Nem tudom a választ.

Második tanulság, hogy Talma a legjobb pilóta ma a 125-ben (ahogyan azt Talma faterja is - minden objektivitást nélkülözve - elmondta a kiállításon múlt héten). Már csak az a kérdés, hogy Budur Gabi jövendölése valóra válik-e? Õ ugyanis azt vallja, hogy spanyol csapatnál, spanyol szponzorokkal nem lehet világbajnok a magyar pilóta. Egyszerûen azért, mert ilyen a sportpolitika. Én azt mondom, hogy várjuk meg a szezon végét. Bízom abban, hogy Talma a technikás (kevésbé gyors) pályákon tud majd gyõzni az esetleg erõsebb motorokkal rajthoz álló csapattársak / versenyzõk ellen.

Amúgy Hayden (le)szereplése meglepetés volt számomra, míg Stoner szárnyalására valami miatt számítottam. Küldtem is egy sms-t Kovaxnak pénteken, hogy "Holnap Stoner odabasz". Bármennyire is fájt a látvány szombaton a Vale-drukkernek, nekem lett igazam. Tegyük azért hozzá, hogy pusztán a motorerõ hiánya miatt bukta el Rossi a nyitófutamot, Stoner azért még nem nõtt túl a Doktor tehetségén. Izgalmas idénynek nézünk elébe.



Hozzszlsok
Kovax, a Vale drukker mondta [2007.03.12. 22 óra 02 perckor]:

Én is megjegyeztem pár frankó eseményt a hétvégérõl:
1. Amikor Faubel a QP2 végén a boxban nézi a képernyõt, és az utolsó pillanatban Talma megfutja a leggyorsabb kört. Ekkor ezt mondta a spanyol arca: B.szd meg Talma, holnap úgyis az én motorom lesz a jobb, és simán elpicsázlak!
2. Faubel a versenyen 6 körrel a vége elõtt elengedi Talmát, és utána játszik vele, mint macska az egérrel. A célegyenesben szélárnyokon simán meg tudná elõzni, de inkább kihajol a plexi mögül, és csak utazik a melegszélben.
3. Pedrosa esése a warm-up-on nagyon mókás volt. Azt hiszem pont Rossi húzott el mellette egy kicsit rá is borítva, erre a kis spanyol alól kihullik a motor. Tisztára, mint egy rajzfilmben!
4. Ahogy egy fórumon is olvastam, a Ducati és a Honda úgy kerülte ki Rossi Yamaháját a célegyenesben, mint egy pocsolyát. Nagyon találó.
5. Errõl jut eszembe, Várhegyi az Eurosporton épp azt ecsetelte, hogy Rossi a pálya kanyargós részén behozza a célegyenesben összeszedett hátrányt, majd frappánsan lezárta az elmélkedést: De hiába, mert a vége egyenes!
6. Mielõtt Pedrosa leszakadt az elsõ kettõrõl, bemutatták neki táblán, hogy G4 MODE. Ez vajon mit jelenthetett?
7. És végül Elias: ahogy megfogta a motort a célegyenes végén egy elkottázott féktáv után, az valami zseniális volt.




Ha mondandd van...

Tagknt kell belpned ahhoz, hogy hozzszlhass a bloghoz.