Milestone.hu -
 


Roland írta,
15 óra 58 perckor,
Túrázás témakörben.
Szombaton délel?tt lementünk házt?znéz?be Attila barátomhoz. Az odautat (Budapest-Eger) napsütéses, ámde szeles id?ben motoroztuk végig. Egerb?l el?ször Szilvásvárad felé vettük az útirányt. Azon kívül, hogy egy sárga Lambo majdnem elcsapta Attilát, sok említésre méltó esemény nem történt. A kanyarvadászat meglep?en jó min?ség? utakon zajlott és a tempókülönbség ellenére sem szakadozott szét nagyon a csapat. Egy finom házikosztra visszatértünk Egerbe, ahol Attila büszkén mutatta meg a fészerben porosodó Pannóniáját. Itt bevárva egy újabb motoros sporttársat, útnak indultunk Mátraháza felé.

Kérem szépen, ilyen élvezeteset már nem is tudom, hogy mikor motoroztam utoljára. Voltak olyan szakaszok, amib?l Attilával még repetáztunk is. Izgalmas S kanyarok, száznyolcvan fokos visszafordítók, emelked?kön és lejt?kön áthúzódó kanyarkombinációk f?szerezték meg délutánunkat. Az R6 gyönyör?en tette a dolgát, mohón falta a kanyarokat és a kilométereket. Sehol egy bizonytalanság, sehol egy megcsúszás, tökéletes, színtiszta élmény volt.

Néha éreztem a Yamaha nyomatékhiányát (f?leg emelked?kön, kanyarból kigyorsításkor, vagy amikor az 1.4-es bálna mögöttem dohogott), de ett?l eltekintve a motor nagyon is rendben volt. Az alacsony nyomaték érzete nálam egyébként abból adódik, hogy a kanyarokban a buktám óta inkább egyel magasabb sebességi fokozatban fordulok. Ezzel a módszerrel kevésbé ordít a gép a kanyarban, nyilván kevesebb er? is érkezik a hátsó kerékre, ugyanakkor precízebb és simább, ha úgy tetszik gömböly?bb motorozás lesz a végeredmény. A kanyargás során sokat segített az elmúlt napok parkolóban töltött gyakorlása. Mind a gyors, mind a lassú kanyarok abszolválása magabiztosabban ment a lassú man?verezések begyakorlása után. S?t, talán a legnagyobb segítséget az adta, hogy a parkolóban sikerült néha ráérezni, hogy pontosan hol is van és pontosan mit is csinál az els? kerék és a felfüggesztés. Mellesleg a Superbike magazin legfrissebb számában éppen van egy cikk a parkolózás fontosságáról - érdemes elolvasni.

Mikor Mátraházán megpihentünk, már csak kevés motoros volt a parkolóban. A napi kilométer-számláló ekkor kb. kett?százhatvanat mutatott. Ennyi aznapra elég is lett volna, de valahogyan haza is kellett jutni. A hazaút száznegyven kilométere viszont kínszenvedés volt számomra. Látott, hogy idén még nem edz?dtem hozzá a hosszú túrákhoz, hiszen ekkorra már szinte az összes fontosabb ízületem elkezdett fájni, ráadásul a feler?södött szél sem könnyítette meg a dolgunkat. Konklúzióm az, hogy az R6-tal egyel?re nem érdemes napi háromszáz kilométernél hosszabb túrákban gondolkodnom. Ugyanakkor tény, hogy a szombati kiruccanás kicsit er?ltetett menet volt, kevés beiktatott pihen?vel - talán egy Mátraházás hosszabb pihen? enyhített volna a dolgon. Gyöngyösön (kés?bb pedig a Népstadionnál is) még újra láttuk a merényl? Lambo-t, majd csendesen betoltuk a motorokat a garázsba.

Ez a nap volt egyébként az új sisakom els? tesztje is. Korábbi élményeimhez képest (low-end FM és GREX bukók) ez egy teljesen más világ - akin volt már jó sisak, az tudja, akin nem, az sürg?sen próbálja ki.



Hozzászólások

Erre a cikkre olvasói visszajelzés még nem érkezett.




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.