Update: A hirdetés már nem aktuális. A motor 2008. március 8-án elkelt.
Gondos, vigyázó kezekre szeretném bízni jelenlegi motorom további sorsát. Az eladósorba került gépsárkány nem más, mint egy 2004. áprilisi, grafitszürke
Yamaha YZF-R6. A motor - 30,000 futott kilométerrel az órájában - köszöni jól van, éppen egy fűtött garázsban várja jövendőbeli partnerét valahol vidéken.
Gyanakvóbb lelkületű érdeklődők számára a motor előélete a vásárlástól számítva lekövethető ezen a honlapon. A paripát 2006. márciusában -
kalandos körülmények közepette - vásároltam a Yamaha Pest XVII. kerületi szalonjából. Bizományba adott motor volt, a jobb oldalán eldőlésből adódó enyhe karcokkal, 16,000 kilométeres futásteljesítménnyel, felszerelve olyan extrákkal, mint Leo Vince Titanium dob, Öhlins kormánygátló, Xenon izzó, stb. (a
hazahozatalkori állapot mozgóképen is meg lett örökítve). Az első felnin ekkor még Michelin Pilot Sport, a hátsón pedig (zsír új) Michelin Pilot Power feszült.
Mivel akkoriban élénk pályázási ambícióim voltak, a vásárlást követően faragtunk egy keveset a motoron. A blokk, a váz és a futómű változatlan maradt, viszont a gyári idomzat és lámpák helyét könnyű
Politech elemek vették át. Két alkalommal sikerült is kilátogatni a kész motorral a ringre. Az elsőt
roppant mód élveztem.
A másodikat viszont kevésbé, hiszen egy high side formájában
hatalmasat repültem a célrarában. A motornak - csodával határos módon - nem sok baja lett, a kipufogó, a lábtartó és a kormánycsutka szinte mindent felfogott (az esetről készült felvételek
itt láthatók).
Mivel én alaposan összetörtem magam (nyílt és szilánkos bokatörés), a motor velem együtt hónapokra parkolópályára került (ekkor kb. 18,000 kilométernél jártunk). A mankót elhagyva azonban kezdett visszajönni a bizalmam a motorozás iránt, nekiláttunk tehát a sárkány helyreállításának. A munkálatokat egy közeli Yamaha márkaszervíz végezte, a sérült alkatrészek zsír új elemekre lettek cserélve, meglehetősen borsos áron.
2007 januárjában már újra a
nyeregben voltam és ezt követően felhőtlenül túráztunk
belföldön és
külföldön egyaránt. A nagyobb utak (például Olaszországban 2,500 km; Horvátországban 1,500 km) szépen gyarapították a megtett kilométerek számát, de a kötelező hatezres szervízeken sosem spóroltam. Mint utóbb kiderült, az előző tulaj rendesen eltekergette a futómű beállításait, ezért a legutolsó szervíz alkalmával minden rugóstag gyári értékre lett visszakalibrálva.
Hibajelenséget a 30,000 kilométer alatt alig produkált a gép. Egyszer a Hungária egyik óriás-bukkanóján áthajtva (kontakthiba miatt) kihagyott a gyújtás. Egyszer pedig egy szlovákiai túráról hazafelé tartva lepottyant a fordulatszámmérő mutatója a tengelyről. Hiába, a
huplis utak megölik a kifinomult technikát.
Néha - immáron eredeti idomokkal és kipufogóval - ellátogattam vele a
kecskeméti gokartpályára, meg a
kakucsi aszfaltcsíkra is. A blokk, a futómű, a megbízhatóság és a megjelenés tekintetében csak szuperlatívuszokban tudok erről a motorról nyilatkozni. A kerekek és a futómű minden rezdülését érezni lehet a kanyarokban. Könnyű a gép (mindössze 163 kg szárazon), ebből adódóan rendkívül kezes és agilis, hidegvérű motorosoknak ideális választás az előrelépéshez. Előző szériás R6-ként továbbá megvan az az előnye is, hogy a pálya mellett a túrázásban is partner (ezért is gyártja tovább a Yamaha mind a mai napig, alternatívát kínálva a túrásabb lelkületű vásárlóknak a 2007-es R6R modell mellett). Nemrég kapott a masina egy izgalmas külsejű Finster GP-style dobot is (természetesen a jóval halkabb gyári elem is megvan még, sértetlen állapotban). Az első felnin lévő Michelin Pilot Sport gumit nemrégiben egy tapadósabb Dunlop Sportmax GP Racer váltotta fel, és hamarosan ez lesz a sorsa a hátsó Pilot Powernek is. A motoron elöl jelenleg egy buborékos, sötétített Givi plexi is van.
Természetesen az összes papír, számla a javításokról, gépkönyv, stb. rendelkezésre áll. A vételár rendkívül versenyképes, érdemes tehát személyesen eljönni és belekóstolni ebbe a kétkerekű finomságba. Érdeklődni vagy
a honlapon keresztül, vagy a (20) 455-9776 telefonszámon lehet. Okoskodók, burnout-őrült streetfighter-jelöltek és ludditák kíméljenek. Igény esetén hitel megoldható (átvállalás, új hitel igénylés, stb.).