2007.12.07. Újra itthon

Roland írta,
17 óra 13 perckor,
Rongyos élet témakörben.
Néha nincs magyarázat a világ történéseire, vannak helyzetek, amikor a racionalitás teljes egészében kudarcot vall. Novemberben mindössze egy frissítés jelent meg a honlapon, ennek ellenére 2007-ben ez a hónap produkálta a legmagasabb látogatottságot! Ezúton is szeretném megköszönni az olvasók kitartását, remélhetőleg a közeljövő már nem tartogat hasonlóan ínséges időszakokat.

De mi is történt az elmúlt hetekben? Alighogy befejeződött egy nagyobbnak számító privatizációs átvilágítás, Romániába kellett utaznom egy kisebb projekt kapcsán. Délkeleti szomszédainknál ezt megelőzően mindössze egyszer, még gimnazista éveim végén jártam ('97 környékén lehetett, Öcsivel ketten, merő kíváncsiságból vágtunk neki az útnak). Emlékszem, akkortájt már lehetett választani Coke és Pepsi között az üzletekben, volt sajtburger a mekiben és másfél millió lejért már vehettünk volna egész pofás pólókat is. És tíz évvel később - immáron repülővel - újra Románia felé tartottam. Korábbi repülőútjaim során sosem érzékeltem a gépek sebességét viszonyítási pont hiányában. Ezen az úton azonban - valahol a Déli-Kárpátok felett - kb. 100 méterre jobbra-alattunk elhúzott egy másik repülőgép. Soha nem láttam még ennyire gyorsan mozgó ember alkotta tárgyat. Ugyanakkor a hajtóművekből kiömlő, majd jéggé felhősödő kipufogógáz látványa is lenyűgöző volt, igazi tech-nörd csemege.


Bukarestről túl sokat nem érdemes mesélni. Építészetileg soha nem lesz olyan szép, mint a mi fővárosunk. A rengeteg újgazdag révén számos luxus-, és szupersportautót látni az utcákon, ideális terep az autóbuzéria hívőinek (helyi kollégák elmondása szerint van két Veyron is a városban - Bugatti rajongók a Bamboo környékén keresgéljenek). A román főváros további finomságairól nemrég a Belsőség is írt, az ott olvasottakat többé-kevésbé magam is érzékeltem. A mindenütt jelen lévő por a széllel jön a környező síkságokról, a sár pedig az állandó földmunkák eredménye (szinte minden utcában építkezések folynak). Virágzik az ingatlanpiac: egy átlagos környéken a négyzetméterárak budai szinten mozognak, a jobb városrészekben pedig nem kapunk egy négyzetméternyi lakást négy, de inkább ötezer euró alatt! Hoh! A főváros úthálózata ugyanakkor katasztrófa: alapvetően nem is a minőséggel van baj, hanem az áteresztőképességgel. Ottlétemkor pont tartottak is valami konferenciát "mikor lesz végre Romániának európai szintű úthálózata" témában. A motoros kultúra talán kicsit mögöttünk jár valamelyest. A farmerben és sportcipőben motorozó helyiek lámpától-lámpáig gyorsulnak nyitott csöves sportgépeikkel; rendes motorosruhát vagy túramotort még keresve sem találtam. A szálloda minden várakozásomat felülmúlta: a másfél hétig tartó projekt mindjárt sokkal kellemesebben telt egy ilyen környezetben. Talmáért még odakint izgultam, de erről majd egy következő bejegyzésben mesélek.



Hozzászólások

Erre a cikkre olvasói visszajelzés még nem érkezett.




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.