Roland írta,
10 óra 07 perckor,
Ring témakörben.
Szeptember 15-én már kora reggel kimentem a ringre, hogy a déli menetig legyen elég időm megismerkedni az új vas sajátosságaival. A jegyiroda parkolójában egy idősebb szlovák motorossal haverkodtam össze, aki szintén egy Aprilia RS250 nyergében vágott neki a nyílt nap kihívásainak. Látva az ő gépén dolgozó nyitott Arrow rendszert, bennem is felmerült a gondolat, hogy le kéne majd cserélni a gyári (kamrás) kipufogót valami jó kis Jolly Moto szettre. A guminyomás beállítása, csavarok meghúzása, olajszint ellenőrzése után legurultam a parkolóba, hogy szokjam kicsit a gép viselkedését. Meglehetősen furcsa volt újból egy kétüteműn pöfögni, de azért gyorsan összebarátkoztam a géppel. Ami rögtön szembeötlött, hogy a power nyitásakor lórúgásszerűen jön meg a teljesítmény, nem pedig fokozatosan. A fékek szerintem jobban fognak, mint az R6-on, a kanyarodási képesség pedig egyszerűen lenyűgözött. A motorra a német tulajdonos eladás előtt még feltett egy-egy zsír új Pirelli Dragon MTR02 papucsot, amelyektől nem vártam túl sokat (többen is csak "jó utcai gumi"-nak aposztrofálták).

Ilyen előzményekkel vártam a déli menet indításának pillanatát. Meglepő módon már a harmadik körben megközelítettem a Yamahával elért köridőmet (én ugyanis az R6-tal csiga lassú voltam, az anyagi kártól való félelem miatt). Most viszont örültem, hogy egy sokkal olcsóbb géppel ugyanazt az időt tudtam motorozni, ráadásul az RS250 vezetési élmény szempontjából sokkal többet ad a pilótának. Iszonyatos (tényleg félelmetes) kanyarsebesség érhető el vele, aminek csak a Dragon gumik és a gyári lábtartók szabnak határt. A gépen lévő papucsok végül is jól teljesítettek, nekem sokkal nagyobb biztonságot sugároztak, mint az R6-on lévő Pilot Sport-ok. A felületük 120 km pályahasználat után sem lett narancsbőrös, szép, egyenletes kopás volt megfigyelhető az abroncsokon. Mindenesetre a következő pályanapra beszerzek két slick gumit. A féktávok hossza ennél a gépnél közelít a nullához, sok 600-as, 1000-es gép már kezdett fékezni, amikor én még ráváltottam egyet. Hosszú körökön keresztül kergettük egymást egy R6-ossal, aminek a gazdája a célegyenesben mindig elment, de a sikán utáni kanyarokban már az én hátamat nézte. Az Apriliával a top speedem a célegyenes végén 183 km/h volt, amin áttételezéssel kívánok javítani. Van beépített köridőmérő is a gépen, ez 40 szekvenciát képes tárolni.

Aprilia RS250
Aprilia RS250
Aprilia RS250
Aprilia RS250

A bicikli a nap végén Aszalós Péterék kezébe került, akik egy gyors átvizsgálás után azt állapították meg, hogy bár rendkívül szépen jár a blokk, vélhetően a gyári rendszer miatt kissé erőtlen a gép. A hétvégén megejtendő szervíz (olajcserék, beállítások, stb.) után kiváncsian várom a jövő heti pályanapot.



Hozzászólások

Erre a cikkre olvasói visszajelzés még nem érkezett.




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.