Roland írta,
10 óra 07 perckor,
Ring témakörben.
Szeptember 15-én már kora reggel kimentem a ringre, hogy a déli menetig legyen elég idõm megismerkedni az új vas sajátosságaival. A jegyiroda parkolójában egy idõsebb szlovák motorossal haverkodtam össze, aki szintén egy Aprilia RS250 nyergében vágott neki a nyílt nap kihívásainak. Látva az õ gépén dolgozó nyitott Arrow rendszert, bennem is felmerült a gondolat, hogy le kéne majd cserélni a gyári (kamrás) kipufogót valami jó kis Jolly Moto szettre. A guminyomás beállítása, csavarok meghúzása, olajszint ellenõrzése után legurultam a parkolóba, hogy szokjam kicsit a gép viselkedését. Meglehetõsen furcsa volt újból egy kétütemûn pöfögni, de azért gyorsan összebarátkoztam a géppel. Ami rögtön szembeötlött, hogy a power nyitásakor lórúgásszerûen jön meg a teljesítmény, nem pedig fokozatosan. A fékek szerintem jobban fognak, mint az R6-on, a kanyarodási képesség pedig egyszerûen lenyûgözött. A motorra a német tulajdonos eladás elõtt még feltett egy-egy zsír új Pirelli Dragon MTR02 papucsot, amelyektõl nem vártam túl sokat (többen is csak "jó utcai gumi"-nak aposztrofálták).

Ilyen elõzményekkel vártam a déli menet indításának pillanatát. Meglepõ módon már a harmadik körben megközelítettem a Yamahával elért köridõmet (én ugyanis az R6-tal csiga lassú voltam, az anyagi kártól való félelem miatt). Most viszont örültem, hogy egy sokkal olcsóbb géppel ugyanazt az idõt tudtam motorozni, ráadásul az RS250 vezetési élmény szempontjából sokkal többet ad a pilótának. Iszonyatos (tényleg félelmetes) kanyarsebesség érhetõ el vele, aminek csak a Dragon gumik és a gyári lábtartók szabnak határt. A gépen lévõ papucsok végül is jól teljesítettek, nekem sokkal nagyobb biztonságot sugároztak, mint az R6-on lévõ Pilot Sport-ok. A felületük 120 km pályahasználat után sem lett narancsbõrös, szép, egyenletes kopás volt megfigyelhetõ az abroncsokon. Mindenesetre a következõ pályanapra beszerzek két slick gumit. A féktávok hossza ennél a gépnél közelít a nullához, sok 600-as, 1000-es gép már kezdett fékezni, amikor én még ráváltottam egyet. Hosszú körökön keresztül kergettük egymást egy R6-ossal, aminek a gazdája a célegyenesben mindig elment, de a sikán utáni kanyarokban már az én hátamat nézte. Az Apriliával a top speedem a célegyenes végén 183 km/h volt, amin áttételezéssel kívánok javítani. Van beépített köridõmérõ is a gépen, ez 40 szekvenciát képes tárolni.

Aprilia RS250
Aprilia RS250
Aprilia RS250
Aprilia RS250

A bicikli a nap végén Aszalós Péterék kezébe került, akik egy gyors átvizsgálás után azt állapították meg, hogy bár rendkívül szépen jár a blokk, vélhetõen a gyári rendszer miatt kissé erõtlen a gép. A hétvégén megejtendõ szervíz (olajcserék, beállítások, stb.) után kiváncsian várom a jövõ heti pályanapot.



Hozzszlsok

Erre a cikkre olvasói visszajelzés még nem érkezett.




Ha mondandd van...

Tagknt kell belpned ahhoz, hogy hozzszlhass a bloghoz.