Úgy látszik, Murphy törvényei a motorvásárlásra is igazak. Az elmúlt hetekben eléggé intenzíven kerestem az R6 utódját, sajnos kevés sikerrel. Sok motort megnéztem, és összességében az volt a benyomásom, hogy itthon nem könny? jó vásárt csinálni a kisköbcentis (max. 400 ccm) kategóriában. Szinte kivétel nélkül szétgyilkolt, sérült gépeket árulnak, ami meg úgy-ahogy elfogadható állapotban van, azt aranyárban méri a gazdája. A kedvez?tlen tapasztalatok miatt már-már letettem arról, hogy még az idén motortulajdonos legyek. Ámde múlt hét szerdán rámmosolygott a szerencse. Az
eBay nev? internetes bolhapiacon találtam egy igen jó vételnek t?n? Aprilia RS250-est. Valamivel 1000 EUR felett járt a licit, amikor bekapcsolódtam. Mivel nem akartam a Porschékkal szaladgáló, "sponsored by daddy" német titánokkal versenyezni, aukción kívül vettem meg a gépet. Kimentem a fest?i
Deggendorfba, majd szemrevételezés, kipróbálás, alkudozás után leel?legeztem a gépet. Pár nappal kés?bb áruszállítóval hazahoztam, miközben élveztem az EU egyik nagyszer? vívmányát. A határon semmi adminisztrációs kötelezettség, a vámos is csak int, hogy guruljak tovább. Állítólag a területileg illetékes közlekedési felügyeletnél lehet majd forgalomba helyezni a vasat (a regisztrációs adóról szóló pletykák ismeretében ezt még idén érdemes megejteni).
A motort másnap kivittem a Hungaroringre, amir?l kanyarintottam is egy
rövid beszámolót. Az Aprilia RS250 egyébként egy vérbeli kétütem? sportgép, annak minden el?nyével és hátrányával együtt. Télen lesz majd a motoron mindenféle átalakítás, de ez már egy másik történet.