Ez volt az első szalonban vásárolt biciklim. A Cagiva beszámításával elég jó áron jutottam a géphez a ceglédi Suzuki kereskedésben. Mikrobusszal szállítottuk haza, a tél kellős közepén. A 125-ös után úgy éreztem, hogy ez már tényleg "nagy vas", teletankolva ha jól emlékszem 230 kg körül volt. A bejáratás jól sikerült, max 6000-es fordulat az első ezer kilométerig. Az első szervízt a Motorrad végezte, teljesen meg voltam velük elégedve. Ezután a blokk érezhetően fellazult, a váló, stb. sokkal könnyebben járt, jobb volt vele motorozni. Ezután még 1600 km-ig csak 9000-es fordulatig lehetett pörgetni a blokkot.
Ekkor történt meg az első (és remélem egyben utolsó) motoros buktám. Dobogókőről lefelé egy jobbos kanyarban rossz ívet vettem, lementem a padkára, onnan be az árokba. Sajnos az tele volt fametszés utáni ágakkal, gallyakkal, kőtörmelékkel. Esztétikailag eléggé leamortizálták a gépet. Erről a túrás képek között van is egy-két fotó. A túrát tudtam folytatni, de eléggé ramatyul nézett ki a gép, és csak vakargattam a fejem, hogy mi lesz :) Szerencsére a CASCO biztosítás segített (köszi RPM Motor).
Ezek után óvatosabb voltam a géppel. Érdekes módon a mai napig is látok egy-egy lapjára fektetett GSXF-et. Talán a gumi, talán a futómű, nem tudom. Eddig 5-6 hasonló esetről tudok az ismerősök között, akik buktak ezzel a típussal.
A városban meglepően jól tudtam vele manőverezni, nem éreztem a nagy tömeget, illetve nem jelentett hátrányt a sorok közti haladásnál. Országúton általában a 140-es utazót tartottam, pályán viszont nem volt ritka a 200 km/h tartósan. Ekkor kicsit hasalós, de nem vészes. Rettenetesen kényelmes, még az alacsonyabb termetű utasoknak is megfelelő a szélvédelem. 190 cm-es magasságomnak teljesen király gép, magasra szerelt kormánycsutkákkal, kényelmes üléssel (városbéli puhányoknak, nyavajásoknak lehet a Suzukitól rendelni extra párnázott, zselés ülést erre a modellre). Leghosszabb túrám ezzel a géppel 700 km volt, és nem volt elzsibbadt testrészem, ami nagyon nagy szó szerintem.
A blokk rendkívül megbízható, hidegben indítás után hajlamos rögtöm felpörögni (szivatóval indul gáz nélkül), melegben csak gázzal, szívató nélkül. 7000-8000 között enyhén rezonál a blokk, sajnos pont ez volt a kedvenc utazási fordulatom. Ezért vagy alatta, de inkább felette használtam :) 100 km/h mellett 4500-at forog, 130 km/h-nál ez 6000 fordulat/perc. Ebben a tartományban nem eszik többet 4,5 liternél. Elég erőteljes motor, 93 LE, de ami nagyon lényeges, hogy majdnem egyenes a nyomatékgörbéje, azaz mindegy, hogy milyen fordulaton használja az ember, érzésre közel ugyanazt nyújtja, nincs lórúgás effektus. A vége óra szerint 235, Zsombor barátom gépe nyitott dobbal valamivel 240 felett megy.
Jól használható a kis olajszint-jelző ablak a motoron, a kötelező szervizek közeledtével könnyedén megállapítható, hogy kell-e utántölteni esetleg. Ezen kívül csak a lánc kenésére kellett odafigyelni, másra nem. Kiforrott igásló, beindítás után rögtön használható, nem melegszik túl, nem igényel kiemelt gondozást. Még az alsóörsi Harley fesztiválos felvonulás alatt sem volt semmi gond vele, pedig ott a 40 fokban történő araszolás alatt sok motor vize felforrt, vagy állt be egy-két henger (erről a túráról is készültek képek, amelyeket igyekszem hamarosan feltenni). Lég-olaj hűtés rulez.
Fékeit ott, akkor jónak gondoltam, de az R6 után már gyengének minősítem. Kanyarban fékezéskor nem éreztem felegyenesedési hajlamot, jól adagolható fékerő jellemzi a gépet.
Az idomok rendkívül drágák a biciklire, és Suzuki révén közvetlenül Japánból érkeznek, szállítási idő 3-4 hét. Ez a típus jól szerelhető, sok helyen látszik, hogy az évek során a konstruktőrök kiküszöböltek a hibákat. A műszerfal teljesen funkcionális, egyszerű és jól olvasható. Külön piros pont jár a beépített digitális óráért.
Hosszabb túrákra vettem egy tanktáskát, iszonyú dögös volt ezzel a gép. Nagyon megrakva kicsit takarta a műszereket, viszont javított a légellenálláson/örvényeken.
Nagyon jó érzéssel gondolok vissza a gépre, remélem az utódomnak is hasonlóan sok örömöt fog okozni a masina. Ár/érték aránya ma Magyarországon verhetetlen, ebben a túra-sport kategóriában nincs versenytársa. A Suzuki gyakorlatilag nulla fejlesztési és marketing költség mellett hihetetlen áron kínálja a gépet. Van benne anyag rendesen, talán ez is az oka, hogy nem érezni rajta annyira a sebességet, mint mondjuk egy R6-on. Strapabíró, kevés törődést igényel, dinamikus, kényelmes, és szép motorkerékpár a Suzuki GSX 750F.