Milestone.hu - Aki szemes, szemtelen?
 


Roland írta,
16 óra 34 perckor,
Médiaszemle témakörben.
Az irodai konyhában gyakran lapozgatom az ottfelejtett autós magazinokat. Legutóbb egy autó-motor akadt a kezem ügyébe, amiben az alábbi cikkre bukkantam: Bunkók és balekok - Agresszió és el?zékenység a közlekedésben. Én jókat mosolyogtam a cikk bizonyos megállapításain, mivel a szerz? itt-ott túlreagálja a budapesti közlekedési morál teremtette helyzetet.

Egyrészt igaz az, hogy ha Budapesten egy autónyi követési távolság keletkezik valahol a sorban, akkor oda nagy valószín?séggel valaki beteszi magát rövid id?n belül. Velem is el?fordult már, hogy elbambultam és beszúrtak oldalról. Olyasmi ez, mint a Darwin-féle természetes szelekció, tudomásul kell venni, hogy az ügyesebb el?rébb kerül, a lassú, vagy kevésbé rutinos (kevesebb helyismerettel rendelkez?) vezet?t kikerülik a többiek.

Másrészt tökéletlen világunkban nem kizárólag tisztességes eszközökkel lehet el?nyre szert tenni, ezt tudomásul kell venni, nem érdemes szélmalomharcot vívni. Etikus beengedni magunk elé a mellettünk haladókat mondjuk egy sávlezárás, forgalmi akadály, sávmegsz?nés esetén. A lekanyarodó sávban el?remenni és a végén áttérni az egyenesen továbbhaladó sávba nyilván nem etikus. Azonban jelent egy ilyen eset valós (érzékelhet?) hátrányt a többiek számára? Ha egyetlen autós teszi ezt meg, akkor a hátrány mind id?ben, mind térben elhanyagolható (vagy akár nem is keletkezik, mert a beszúrás például egy zöldnél elbambuló papa elé történik). Több autó esetében viszont megvalósul a komplex alkalmazkodó rendszerek m?ködési elve, és a folyamat végére eliminálódik az az el?ny, amit az els? fecskék még kihasználhattak (vagyis megtelik a példabeli lekanyarodó sáv).

Én gyakran vagyok el?zékeny a közlekedésben, ugyanakkor sokszor ki is használom mások el?zékenységét. Ez összességében nálam pozitív szaldót eredményez, tehát a jelenlegi viselkedésmintát viszem tovább a jöv?ben is. Nota bene, a beszúrásokat azért érdemes a másik fél jóváhagyásával véghezvinni, már csak testi épségünk meg?rzésének érdekében is (nagyon sok múlik a szemkontaktuson és a gesztusokon)!

Update: az autó-motor magazin fórumában egyébként nyitottak egy külön topicot ehhez kapcsolódóan.



Hozzászólások

Erre a cikkre olvasói visszajelzés még nem érkezett.




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.