Egyik ismer?sömt?l elloptak egy VFR-t. Úgy gondoltam, a sztori megér egy misét, mert bármelyikünkkel megtörténhet.
Már a motorvásárlás sztoriját is kacifántosra írta az élet. Történt ugyanis, hogy Zsombor rendelt egy új Honda VFR800-at az egyik Honda kereskedésben. Nem az ABS-es verziót (ami sokkal drágább), csak az alap kivitelt. Persze a srácok a kereskedésben (akarva-akaratlan) nem azt rendelték be. Az átvétel közeledtével persze volt nagy csodálkozás, de hát odakint sütött a nap, gyorsultak a gépek, és némi alkudozás árán csak létrejött a biznisz. Panama vagy csak figyelmetlenség? Nem tudni. De jól tükrözi a jelenlegi hazai viszonyokat.
Zsombor aztán élvezettel falta a kilométereket a VFR nyergében (amely állítólag nem adott annyi pluszt a korábbi GSX 750F-jéhez képest, mint amennyivel többe került), vigyázott rá, óvta a gondos gazda hozzáállásával. Teremgarázsban tárolta a XIII. kerületben, letakarva, elöl-hátul sokezer forintos (ABUS és SXP)
a talajhoz rögzített
. Kormányzár is volt a motoron, ráadásul a gazda egy autóval állta el a motorhoz vezet? utat.
Mindezek ellenére a tolvajok 2006. novemberének 2. és 4. napja között valamikor el tudták tulajdonítani a motort. Mindkét láncot elvágták valamilyen combosabb er?vágó csíp?vel, az átvágott láncszemeket megtalálták a lépcs?házban. Vélhet?en egy házbéli is benne volt az ügyletben, hiszen a kijárat m?ködtetéséhez távirányító kell. A motor három hónapos sem volt, 4,000 kilométerrel az órájában.
A biztosító a lopás elleni CASCO révén 1,750,000 forintot kifizetett a 2,800,000 forintos gépre. Mindezt két hónapon belül, ami meglehet?sen korrektnek számít.
Minden láncot elcsípnek, ártalmatlanítanak, ha van rá elég idejük. Mi itt a best practice, kérem szépen? Feltesszük a lopott motorok adatbázisába a gépünket és ennyi? Sajnos aggasztóak a
tapasztalatok...