Roland írta,
3 óra 41 perckor,
Motor témakörben.
Nos, megtettem az elsõ 300 km-t a Mito-val. Szombaton délelõtt hoztam haza a kereskedésbõl, elég forgalmas és változatos úton (80 km). A verõfénytõl a zuhogó esõig minden volt.... Itt még nem mertem húzni neki, csak finoman, 80-100-as tempóban gurultam hazáig. Közben vettem olajat (Agip 2T Racing), láncspray-t (Repsol), eü csomagot, izzókészletet, teletankoltam (10 liter ment bele). A tank 14 literes ahogy mértem, ebbõl 2 liter a tartalék (a benzincsap már nem eredeti rajta). A kézikönyve szerint 4 liter lenne a tartalék. Otthon gyorsan csináltam róla 20 fényképet, a héten remélem elõ tudom hívatni.

Szóval otthon már bátrabban húzogattam a gázt. A teljesítménye több haveromnak mosolyt csalt az arcára (figyelembe véve, hogy 125-ös). Gyorsulása olyan 7 körüli, a vége pedig 150. Kézikönyv szerint 147. Mindenesetre már 140-nél is magas fokú koncentrálást igényel, ekkor igencsak a teljesítményének csúcsát adja, kicsit bizonytalan a futómû is. De a 100-110-es tempó szépen tartható vele, ekkor olyan 7-8 ezer között pörög. A piros 11 ezernél kezdõdik, 13-ig van az óra. A 7 sebesség teljesen rendben van, viszont érdekessége, hogy vissza kell kapcsolni kettõt, ha elõzni akarok 100-as tempónál, hogy legyen ereje. Ha megyek 100-at, vagy 90-et, és ráhúzom a gázt 7-ikben, semmi nem változik... viszont ha visszateszem 5-be, akkor szépen húz egészen 120-ig. Sot sokat számít, hogy ráhasalok-e, vagy felülve motorozok. Ha felülök, akkor 130-nál nem megy többet :) Fogom a szelet rendesen.

Az órája viszonylag pontosan mér, autóval összehasonlítottuk. A gumik állapota jó, talán azokat és a láncot, lánckereket csak a következõ szezonban kell cserélni. Egyébként az olajfogyasztásán meglepõdtem, mert jó 3/4-ig volt, amikor elhoztam, és vasárnap este beletöltöttem 8 dl-t. Mondjuk kínoztam egy kicsit, de nehéz megállni, hogy ne próbálgasd az erejét. Ha jobban pörgetem, sokkal több olajat megeszik állítólag. A héten veszek hozzá igényes motorolajat (Castrol TTS, vagy AGIP 2T Racing Plus), hûtõfolyadékot (1.5 l Agip Ecopermanent), gyertyát, váltóolajat. Tetszett, hogy nem nagyon próbálkoztak az autók az elõzéssel, elég széles a kereke ahhoz, hogy valami nagyobb mocinak gondolják. Elöl - hátul 17"-os kerekek, hátul 150/70 R17.

Az összes index, lámpa, mûszerfalvilágítás, visszajelzõ mûködik, a motortér rendezett, tiszta, szerintem vigyázott rá az elõzõ tulaja. Ereje van, a hangja a kipufogó miatt elég vékony, de a motorból nem jön csúnya zaj. Az egy érdekes történet volt, amikor az egyik keresztezõdésben elkezdett fulladni a motor. Beteszem egyesbe, fullad, újraindítom, fullad. Kitolom az út szélére, persze közönség elõtt. Benzincsap megnéz, persze a kereskedésben tartalékra állították. Szerencsém volt, mert el tudtam vele gurulni a benzinkútig. Ott megint 10 liter ment bele. Viszketõ tenyérrel olyan 7 litert fogyasztott, de kímélve szerintem 5 literrel is beéri. Másik ami bejött, hogy mindegy mekkora motoros, 50-estõl az 1300-ig intett, anélkül, hogy villogtam volna a refivel, vagy ilyenek. Valamiféle összetartás azért tapasztalható.

Elkezdtem otthon állítgatni a kuplungot, mert azt gondoltam valami nem kóser. Üresben gyújtás ráad, önndítózok, motor pöfög. Beteszem egyesbe (behúzott kuplungnál), és a motor megugrik. Kuplung továbbra is behúzva, önindító ráad, motor elindul elõre. Gondoltam, hogy nem emel ki a kuplung. Állítgattuk, aztán beszéltem pár régi motorossal. Ok mondták, hogy a zsír új is ugrik. Állítólag ez nem olyan mint az autóknál, hogy ha benyomod, akkor teljesen kiemel. Szóval meg kell szokni. Mindenesetre örömködni jó a motorral.

(...kicsivel késõbbb...)

A motorban immáron 22000 megtett kilométert mutat az óra, a vásárláskori 18500-zal szemben. Ezalatt a 3500 km alatt sok örömöt szerzett a kis méregzsák :)

Szervízigénye átlagosnak mondható, egyszer kellett csak egy nagyobb összeget ráköltenem, amikor a lánc cseréjére került sor (talán a nem megfelelõ kezelés miatt néhány szem berozsdásodott, és csúnya hangot hallatott). Ekkor az elsõ teleszkópszimmeringeket is kicseréltük, enyhén folyt belõle az olaj. A szervízben a gyárinál egy kicsivel kisebb kompressziót mértek, ami a természetes elhasználódás következménye (az érték bõven megfelelõ) volt. Azóta is csak láncspray-t, olajat, és benzint teszek bele, viszont ezekbõl igen sokat... Olajfogyasztását úgy állítottuk be, hogy bõven jut a benzin mellé, ezért viszketõ kézzel 1000 km-enként kell neki egy újabb liter Agip 2T Racing. Üzemanyagból csak 95-öst használok, 220 km-enként megy bele 12 lityó, vagyis 5,5 litert eszik meg 100 km-enként. A sok olajjal így õzbarnára ég az NGK BR9 EG típusú gyújtógyertya, amit eddig égen-földön nem tudtam vásárolni (igaz csak a lakóhelyem környékén keresgéltem, Budapesten még nem). Tartalékba azért jól esne egy, csak a biztonság kedvéért. Gumik állapota jó, bár a hátsót még idén ki fogom cserélni.

Üléspozícióját teljesen megszoktam, csuklófájdalom eltûnt, gyakorlatilag gond nélkül megyek vele 200-300 kilométereket kis pihenõkkel. Motoros gyakorlatot szerezni tökéletes, de már néha kicsinek érzem, kellene valami erõsebb, ami mondjuk utazóban tudja a 140-150-et. Jövõ nyáron mindenképpen kicserélem, már meg is van a szerencsés kiválasztott, a Suzuki GSX 750F...



Hozzszlsok
Tom mondta [2008.08.25. 16 óra 39 perckor]:

Nagyon bõbeszédü vagy a motoroddal kapcsolatban, remélem ilyen jol megy a motorozás is! Tudod ez a motor több, mint aminek gondolnád, vagy bárki más! Sokkal több van bent, mint hiszed. Ez a motor kegyetlen is tud lenni! 110 az utazótempoja? Az enyémnek 140 és lazán megy 170-et. Van a kipufogokürt elejében egy folytógyürü, csak azt szedd ki és megörülsz, olyan nagy mértékben nõ a lóerõ. Szinte teljesen más, 2x olyan erõsnek érzed a motort, 11 ezres tartományig huz, de akkor tényleg huz. ha ez esetleg nem lesz majd elég, furasd át a fuvokát a karbiban, habár ettöl nõ a fogyaztás. de el kell döntened, hogy az élmény számit, vagy a pénztárcád.
Amugy ennek a motornak tényleg intenek, és jó érzés! sok sikert... üdv
(Lehet hozzá kapni 160-as polini hengert :D 50 ló felet van!!!)
Roland mondta [2008.08.25. 20 óra 50 perckor]:

Tom, az enyémnek 110 körül volt az utazója, és az istennek sem akart 140-nél többet menni. Nem tudom, hogy gyári volt-e a lánckerék rajta, de az biztos, hogy nem volt túl jó állapotban motorikusan a gép.
Sk1nh34d mondta [2009.05.27. 23 óra 09 perckor]:

"nem volt túl jó állapotban motorikusan a gép. " LOL, motorikusan sz@r volt, öreg! Bocsi, hogy ezt mondom, de csúnyán átvágtak! Én most vettem száz rugóért egy Mito-t, és százhetven a vége, nagyon simán, most tervezek rajta egy-két átalakítást, mert kevés... Mondjuk én ezelõtt a haver ZXR 750 Kawáján "gyakoroltam" :) Lehet ezért kevés? Nemtom, na mindegy, szerintem add el a csába és keress egy olyat, ami rendben van!
viktor mondta [2010.04.12. 11 óra 12 perckor]:

hály!
nekem is wan egy mitom és ennek is 170 a vége! nagyon megy és nagyon szeretem csak valami normális olajat kéne bele találnom!
mindenkinek széles utat!
Atosz mondta [2010.05.03. 13 óra 22 perckor]:

Sziasztok!
Nekem is ilyenem van. Eddig minden okés! Van valami tippetek normális váltóolaj területén? Milyet javasoltok bele? És kb mennyi kell belõle?
Ákos mondta [2010.06.25. 12 óra 32 perckor]:

Sziasztok én 2 hete vettem meg a cagiva mitom 15 éves és teljes felujjitáson ment át mindenesetre ugy érzem el kell mondjam én még soha nem ültem motoron se egy simsonon semmin csak biciklim volt :)
ez életem elsö motorja
jogsim sincs ezért csak itt motorozok a falu környékén még csak 80 at mentem vele (mert nem mertem tovább huzni:D )
de ugy érzem hogy nagyon huz.
igaz még sokat kell gyakorolnom meg tanulnom de lassacskán belejövök
és nekem nagyon tetszik a motor semmi kritikát nem tudok (eddig) elmondani rolla a kényelemmel kapcsolatba sem talán azért mert ez életem elsö motorja és nincs viszonyitási alapom hogy más motoron mien a helyezkedés :)
egyépként a volt gazdája azt mondta 170 et ment eddig vele csak nem huzta tovább de ment volna többet is
Ákos17 mondta [2010.11.14. 12 óra 10 perckor]:

Nekem is, mint itt mindenkinek egy Cagiva motorom van, és hát hogy is mondjam, imádom :D Tényleg mindenki integet neki és simán van akkora, mint egy 400 vagy 600-as. Ami a végsebességét illeti: én nem tudom milyen elõélete volt ennek a motornak, de ez a motor még gyári 125-ös, nincs tuning rajta, én személy szerint 110 kiló vagyok sajnos, de alattam hatodikban simán ment 160-at és még csak 10-ezres fordulaton voltam, és még hol volt a hetedik! Tovább sajnos nem húztam neki, mert igen újonc koromban próbáltam ki. Ez kb. három hete volt, azóta meg szar az idõ sajnos. A fogyasztása nem tudom mennyi, de tényleg mindenkinek ajánlom, haverom is ilyet akar venni, amint megismerte.
istvan mondta [2011.12.28. 18 óra 58 perckor]:

SZIASZTOK nekem is mitom van olvastam az elsõ kommentet és most így elgondolkodtam rajta hogy hol lehet az a bizonyos folytógyürû. nos valaki eltudná nekem magyarázni hogy a kipufogókürtbe ott hol és melyik részét szedjem le az egészet kompletten vagy csak a véget?
Fittipaldi mondta [2011.12.29. 18 óra 18 perckor]:

Sziasztok!

Rendszám nélkül lehet ezzel gond nélkül közlekedni?
enduro mondta [2012.01.30. 13 óra 43 perckor]:

Vki nem tud nekem ilyen gépet aladót?
Mito Evo 1994 Original mondta [2012.02.28. 21 óra 29 perckor]:

Szia! Fittipaldi!

Nem lehet rendszám nélkül közlekedni a mitoval meg fõleg nem! Senki nem hiszi el neked hogy 50ccm mikor bevan órázva 220kmh meg alaphanogon is elég morgós a hangja szóval nem ajánlom! A1 kategórát le kell tenni és mehet a téma ! Most én is azt gyûröm! Moci már megvan!
michy mondta [2012.03.25. 21 óra 08 perckor]:

Szia! Fittipaldi!
Nincs az a hülye rendõr aki be venné hogy 150-es hátsó gumival és egy 950es ducati futómûvével szerelnek fel egy 50-es mocit!
Kár is próbálkoznod mert az elsõ igazoltatás sokba fog kerülni.
vkristóf mondta [2012.04.02. 8 óra 38 perckor]:

sziasztok azlenne a kérdésem hogy a legtöbb 125 ösnél olvastam valami korlátozásról ami 11kw és 15Le szóval ezagép bõven efölött van gyáriban is ha A1 jogsim van akkor nembüntetnek meg azért mert nagyobb teljesítményû a motorom mint az A1 kategória? köszönöm a válaszokat
47 mondta [2012.05.13. 23 óra 14 perckor]:

Heló szerintem nem büntetnek bár tulajdonképp nincs rá jogosítványod de a legtöbb rendõr nincs tisztában a 11 Kw al.Egyébként nekem is van egy és ha megszokod hogy "gugolsz" a motoron a kezeidre támaszkodva mint egy gorilla akkor szerintem nagyon jó motor :D
Pepe mondta [2012.05.28. 14 óra 35 perckor]:

Én egy Mito-t szeretnék venni, ahogy összejön rá a pénzem... M-kategóriás a jogosítványom... a kérdésem az, hogy a rendõrök mennyire vannak rákattanva az ilyen és hasonló motorokra? Van, hogy megszivatnak ezzel?
Maja mondta [2012.07.15. 14 óra 42 perckor]:

Sziasztok!

Én is nemrég (tegnap) vettem meg a mitomat (1997-es, de az idom már az új 2007-es változat rajta), oda-vissza vagyok érte.:) Annyi kérdésem lenne, hogy a keverék-olajozása- bár automata- de hogy zajlik, mármint milyen arányban töltsek bele, és mi a legjobb olaj neki? Szeretném, ha mindenbõl a legjobbat kapná a gyönyörûségem.
Adrienn mondta [2012.09.06. 16 óra 55 perckor]:

hali. Nekem egy 93-as mito-m van, mi az automata olajozását kikötöttük, és én keverem bele az olajat. Castrol Power1 Racing 2T olajat használok, eddig valami olcsó kétütemût használtam, ezzel sokkal jobban veszi a 7-11 ezres fordulatot. Utazója enyémnek is 130-140 körül van, jobban még nem húzattam ki. Jelenleg nincs fordulatszámmérõm, mert beletörött a spirálom, ha esetleg tudtok nekem, azt megköszönöm ;)
Kényelmileg eleinte én se bírtam sokáig, de már teljesen megszoktam. Pár simsonnal elmentem túrázni átlag 50-60as tempóval, az mondjuk nem volt kellemes, de kibírható :)
Fogyasztása átlagban 5 literben megáll, pedig településen kívül nem nagyon pörög 6ezer alatt :)
Télen megy szervízbe, csak az a baj, hogy a környéken nem találtam senkit, aki elvállalná, mert hogy oylan ritka, hogy nem is foglalkoznak vele, az itteni legnagyobb motorszervízes se, csak az elsõ teleszkópban cseréli ki a szimeringet, mert elkezdte ereszteni az olajat.
Széles utat mindenkinek! :)
fricc mondta [2013.07.05. 11 óra 47 perckor]:

Vennék mito vázat+forgalmit!
2kiló mondta [2013.11.25. 19 óra 01 perckor]:

nekem is van 1 mítom a power direktre van kötve 200at megy bármikor töbször is probáltam elötte rs 125 öm volt de ez teljesen mástészta :D
szabo gyula mondta [2014.01.10. 15 óra 54 perckor]:

Sziasztok
van egy mito evo 2007 es vasam, kicsit meg lett pöckölve. Van egy problémám nincs szikrám tönkrement a gyújtás jeladó. Ha valakinek van vagy tudja hol szerezhetem be kérem irjon. gyula5@hotmail.com illetve gyulavar@citromail.hu köszi
maci mondta [2014.01.21. 12 óra 22 perckor]:

Sziasztok!
Érdekes ez az imádat a moci iránt, de ez van ha valaki szeret motorozni.
Nos tényleg nem kényelmes a motor /mito/ fõleg nem ha magas vagy, és eszik is rendesen mert a sima is 5 körül eszik ha piszkálod akár 8-9 litert is legurít. És valjuk be van szervíz igénye is de tényleg megy mint a mérgezett egér és ez a lényeg. Ha csak azt nézed megéri-e nos nem de akkor gyalogolj és soha nem érzed azt amit egy ilyen klasz kis motor nyújt.




Ha mondandd van...

Tagknt kell belpned ahhoz, hogy hozzszlhass a bloghoz.