Roland írta,
18 óra 09 perckor,
Motor témakörben.
A két ünnep között végre lezárult az Aprilia RS250 forgalomba helyezése. Korábban már leírtam a behozatal történéseit, a papírok elintézéséről és magáról a forgalomba helyezésről viszont még nem esett szó. Az egész adminisztrációs folyamat azzal indult, hogy a helyi közlekedési felügyeletnél kérelmezni kellett a motorkerékpár egyedi forgalomba helyezését. A húszezer forintos eljárási díj megfizetése után kaptam egy hétfői időpontot, amelyre már a működőképes motort is vinnem kellett.


Reggel nyolcra szólt a meghívó, persze a vizsgálatot csak tíz óra körül kezdték meg. Érdekes és tanulságos volt az egyszerre három-négy autóval megjelenő nepperek között várakozni, sok okosság ragad ilyenkor az emberre. A felügyelet munkatársai alapvetően a vázszámot és a motorszámot ellenőrizték, egy óra múlva pedig sor kerülhetett a műszaki vizsgálatra, amely főleg a fékek, a világítás és a szabad kormánymozgás ellenőrzéséből állt (a procedúra egyébként félóráig sem tartott). Persze nekem is ekkorra égett ki a jobb hátsó indexem, szerencsére ezt a problémát egy "reggel még működött" védőbeszéddel meg tudtuk oldani.

A második felvonás helyszíne a helyi okmányiroda volt, ahol a közlekedési felügyelettől kapott dokumentáció alapján folytatódott a forgalomba helyezési eljárás. Első lépésként a származás ellenőrzését kellett elvégezni. Ezt csak a BM erre felhatalmazott hivatala végzi, az eljárási díj hétezer forint, a becsült várakozási idő négy hét. A műszaki adatok és a járműokmányok valódiságát igazoló dokumentum nekem két hét múlva megérkezett. Ennek és egy tizenháromezer forintba kerülő eredetiség vizsgálatnak a birtokában újra az okmányiroda felé vettem az irányt. Mivel csak a ringen szeretném használni a biciklit, nem akartam sem biztosítást, sem súlyadót fizetni az Aprilia után. Ezt úgy lehetett megoldani, hogy megvásároltam háromezerötszáz forintért a rendszámtáblát, de az okmányiroda ügyintézője nem tett már rá érvényesítő matricát, mivel azonnal ki is vonta a motort a forgalomból (igeiglenesen). Ez a művelet ezerötszáz magyar pénzbe került. Amennyiben meggondolnám magam, egy újabb ezerötszáz forintos díj megfizetése után használhatom a biciklit közúton is, természetesen a súlyadó és a kötelező biztosítás megfizetése mellett. Az utolsó fázisban még legomboltak rólam nyolcezer forintnyi illetékbélyeget is. Viszont ezzel a procedúra végleg lezárult, van rendszámom, forgalmim, törzskönyvem, mindez kemény ötvenháromezer magyar forintért. A legidegtépőbb az okmányirodás szakasz volt, sorszámtépés, várakozás, adatlapkitöltés, fénymásoló keresés, postán csekkfizetés, sorszámtépés, papír leadás, várakozás, és ezek véletlenszerű ismétlődése, ha esetleg otthon felejtünk valamit. Januártól persze a végösszeghez még hozzá kell kalkulálnunk a regadó összegét is. Na így néz ki ma hazánkban egy EU-ból vásárolt motorkerékpár forgalomba helyezése.



Hozzászólások

Erre a cikkre olvasói visszajelzés még nem érkezett.




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.