Roland írta,
18 óra 09 perckor,
Motor témakörben.
A két ünnep között végre lezárult az Aprilia RS250 forgalomba helyezése. Korábban már leírtam a behozatal történéseit, a papírok elintézésérõl és magáról a forgalomba helyezésrõl viszont még nem esett szó. Az egész adminisztrációs folyamat azzal indult, hogy a helyi közlekedési felügyeletnél kérelmezni kellett a motorkerékpár egyedi forgalomba helyezését. A húszezer forintos eljárási díj megfizetése után kaptam egy hétfõi idõpontot, amelyre már a mûködõképes motort is vinnem kellett.


Reggel nyolcra szólt a meghívó, persze a vizsgálatot csak tíz óra körül kezdték meg. Érdekes és tanulságos volt az egyszerre három-négy autóval megjelenõ nepperek között várakozni, sok okosság ragad ilyenkor az emberre. A felügyelet munkatársai alapvetõen a vázszámot és a motorszámot ellenõrizték, egy óra múlva pedig sor kerülhetett a mûszaki vizsgálatra, amely fõleg a fékek, a világítás és a szabad kormánymozgás ellenõrzésébõl állt (a procedúra egyébként félóráig sem tartott). Persze nekem is ekkorra égett ki a jobb hátsó indexem, szerencsére ezt a problémát egy "reggel még mûködött" védõbeszéddel meg tudtuk oldani.

A második felvonás helyszíne a helyi okmányiroda volt, ahol a közlekedési felügyelettõl kapott dokumentáció alapján folytatódott a forgalomba helyezési eljárás. Elsõ lépésként a származás ellenõrzését kellett elvégezni. Ezt csak a BM erre felhatalmazott hivatala végzi, az eljárási díj hétezer forint, a becsült várakozási idõ négy hét. A mûszaki adatok és a jármûokmányok valódiságát igazoló dokumentum nekem két hét múlva megérkezett. Ennek és egy tizenháromezer forintba kerülõ eredetiség vizsgálatnak a birtokában újra az okmányiroda felé vettem az irányt. Mivel csak a ringen szeretném használni a biciklit, nem akartam sem biztosítást, sem súlyadót fizetni az Aprilia után. Ezt úgy lehetett megoldani, hogy megvásároltam háromezerötszáz forintért a rendszámtáblát, de az okmányiroda ügyintézõje nem tett már rá érvényesítõ matricát, mivel azonnal ki is vonta a motort a forgalomból (igeiglenesen). Ez a mûvelet ezerötszáz magyar pénzbe került. Amennyiben meggondolnám magam, egy újabb ezerötszáz forintos díj megfizetése után használhatom a biciklit közúton is, természetesen a súlyadó és a kötelezõ biztosítás megfizetése mellett. Az utolsó fázisban még legomboltak rólam nyolcezer forintnyi illetékbélyeget is. Viszont ezzel a procedúra végleg lezárult, van rendszámom, forgalmim, törzskönyvem, mindez kemény ötvenháromezer magyar forintért. A legidegtépõbb az okmányirodás szakasz volt, sorszámtépés, várakozás, adatlapkitöltés, fénymásoló keresés, postán csekkfizetés, sorszámtépés, papír leadás, várakozás, és ezek véletlenszerû ismétlõdése, ha esetleg otthon felejtünk valamit. Januártól persze a végösszeghez még hozzá kell kalkulálnunk a regadó összegét is. Na így néz ki ma hazánkban egy EU-ból vásárolt motorkerékpár forgalomba helyezése.



Hozzszlsok

Erre a cikkre olvasói visszajelzés még nem érkezett.




Ha mondandd van...

Tagknt kell belpned ahhoz, hogy hozzszlhass a bloghoz.