Még élénken emlékszem, amikor Öcsikénél tizenévesen nyálcsorgatva nézegettük a zsír új huszonötösök fotóit a motoros évkönyvekben. Amennyire tetszettek, annyira nem a mi pénztárcánknak voltak kitalálva. Talán ez a rajongás lett úrrá rajtam, amikor életem els? fizetéseib?l összekuporgattam a motorhitelhez szükséges saját er?t, és Csongrádon megvettem els? "komolyabb" motoromat, egy
Mito II-t. Huszonévesen kicsit vén voltam a vason (ezt a gépet normális anyagi helyzet? motoros társadalmakban még tizenéves korában letudja az ember), azonban felejthetetlen élményeket kaptam a kis kerreg?t?l. Talán ezért dobban még ma is nagyot a szívem egy Mito láttán. F?leg, ha ötszázasról van szó...
Olvastuk ugye, hogy bár az Aprilia nem szándékozik megépíteni az RSV450-et, a Cagiva lát fantáziát az ötletben. A nemrég lezajlott EICMA-n bemutattak egy koncepciómotort, amelybe a Husqvarna ötszázas blokkja volt csavarozva. A bicikli a hírek szerint 133 kilogrammot nyom szárazon (ez 32-vel kevesebb, mint a 2007-es CBR 600RR), és állítólag 60 lóer?t produkál (gondolom
f?tengelyen).
Bár a Tamburini által megálmodott forma örök, és kiválónak t?nnek a teljesítményadatok, kicsit tartok az egy szem henger darabosságától. Talán ezért is tetszik jobban az Aprilia V2-es koncepciója. Figyeljük meg a lábtartó melletti nyitott kipufogót!